
Het lingeriemerk Victoria’s Secret voerde onlangs een vergeefse juridische strijd tegen een slimme concurrent die zich Victor’s Secret noemde. De rechter vond de merkverwatering niet voldoende aantoonbaar.Wetenschappers hebben de kwestie van de brand dilution ook onderzocht en concludeerden eveneens dat er niet altijd sprake is van echte verwatering.
Het minst beschadigend blijken 'gek genoeg' de zogeheten copycatstrategieën, waarbij een nieuw merk zich in dezelfde categorie en met dezelfde eigenschappen als het bestaande merk manifesteert.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftErnstiger zijn de gevolgen wanneer de junior brand zich wel in dezelfde productcategorie bevindt maar qua eigenschappen afwijkt van de senior brand. Blijkbaar raakt de consument dan zó in verwarring dat hij het oorspronkelijke merk eigenschappen van het nieuwe merk gaat toedichten c.q. het seniorbrand lager gaat waarderen.
Bron: Journal of Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee