Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever met homoreclame shampoo

Unilever begint in de Verenigde Staten met reclame voor Sunsilk shampoo, aangeprezen door een trio homo's. Gericht op vrouwen, dat wel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever begint in de Verenigde Staten met reclame voor shampoo, aangeprezen door een trio homo's. Gericht op vrouwen, dat wel.

related partner content for mobile comes here

vindt de campagne voor Sunsilk belangrijk genoeg om er een heel verhaal aan te wijden. Unilever kwam namelijk op het idee na interviews met 500 vrouwen. Ze gaven aan vertrouwder met homovrienden dan met vriendinnen te kunnen omgaan. Dat gaf de doorslag.

Unilever huurde drie acteurs in, Robbie Laughlin, Ethan Mechare en Micah McCain, om een trio homovrienden te spelen. Ze bevelen de shampoo aan bij hun beste vriendin. Ze geven ook tips over haaronderhoud. En ook gaan ze 'columns' schrijven in vrouwenbladen als Cosmopolitan.

Het duizelingwekkende bedrag van 200 miljoen dollar trekt Unilever uit voor deze campagne. "In deze markt moet je het groot aanpakken of wegblijven", zo zegt Stan Cook, Unilevers vice president van 'U.S. hair operations' tegen de krant.

Sunsilk is mondiaal de nummer 2 verkochte shampoo, met 1 miljard euro omzet wereldwijd, achter P&G's Pantene. In de Amerikaanse markt is Sunsilk er nog niet (wel Dove), maar met een omzet van jaarlijks 10 miljard dollar is die aantrekkelijk.

Ook online trof ik het thema aan . Met de opgave van een e-mail adres brengt Unilever je op de hoogte. Naam van de site, zoals u wellicht al zag: 'Gethairapy.com. Geïnteresseerden krijgen e-mail met tips over haarverzorging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in