Unilever met homoreclame shampoo


Unilever begint in de Verenigde Staten met reclame voor Sunsilk shampoo, aangeprezen door een trio homo's. Gericht op vrouwen, dat wel.
Wall Street Journal vindt de campagne voor Sunsilk belangrijk genoeg om er een heel verhaal aan te wijden. Unilever kwam namelijk op het idee na interviews met 500 vrouwen. Ze gaven aan vertrouwder met homovrienden dan met vriendinnen te kunnen omgaan. Dat gaf de doorslag.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever huurde drie acteurs in, Robbie Laughlin, Ethan Mechare en Micah McCain, om een trio homovrienden te spelen. Ze bevelen de shampoo aan bij hun beste vriendin. Ze geven ook tips over haaronderhoud. En ook gaan ze 'columns' schrijven in vrouwenbladen als Cosmopolitan.
Het duizelingwekkende bedrag van 200 miljoen dollar trekt Unilever uit voor deze campagne. "In deze markt moet je het groot aanpakken of wegblijven", zo zegt Stan Cook, Unilevers vice president van 'U.S. hair operations' tegen de krant.
Sunsilk is mondiaal de nummer 2 verkochte shampoo, met 1 miljard euro omzet wereldwijd, achter P&G's Pantene. In de Amerikaanse markt is Sunsilk er nog niet (wel Dove), maar met een omzet van jaarlijks 10 miljard dollar is die aantrekkelijk.
Ook online trof ik het thema aan Meet the Hairapy Guys. Met de opgave van een e-mail adres brengt Unilever je op de hoogte. Naam van de site, zoals u wellicht al zag: 'Gethairapy.com. Geïnteresseerden krijgen e-mail met tips over haarverzorging.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid