Vakblad eert Heineken om aidsbestrijding
Bierbrouwer Heineken is een voorbeeld voor alle multinationals in het bestrijden van aids, zo stelt het wetenschappelijk vakblad The Lancet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Heineken stelt zich sinds 2001 garant voor een levenslange behandeling van zijn werknemers en aanverwanten met aids. Het bedrijf biedt twee medicijnencocktails tegen hiv. Daarvoor krijgen behandelteams een opleiding en houden zij tweewekelijkse telefonische ‘spreekuren’ voor een medisch onderzoek.
The Lancet hekelt de veelgehoorde argumenten van multinationals dat aidsbestrijding te duur zou zijn. The Lancet spreekt de hoop uit dat de aidspreventie van Heineken het bedrijfsleven ‘helpt de juiste beslissingen hieromtrent te nemen’. ‘Bedrijven moeten niet langer aan Heineken vragen waarom ze die moeite doen, maar zichzelf vragen waarom ze de moeite níet nemen’, zo schrijft het vakblad.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid