Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakblad eert Heineken om aidsbestrijding

Bierbrouwer Heineken is een voorbeeld voor alle multinationals in het bestrijden van aids, zo stelt het wetenschappelijk vakblad The Lancet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken stelt zich sinds 2001 garant voor een levenslange behandeling van zijn werknemers en aanverwanten met aids. Het bedrijf biedt twee medicijnencocktails tegen hiv. Daarvoor krijgen behandelteams een opleiding en houden zij tweewekelijkse telefonische ‘spreekuren’ voor een medisch onderzoek.
The Lancet hekelt de veelgehoorde argumenten van multinationals dat aidsbestrijding te duur zou zijn. The Lancet spreekt de hoop uit dat de aidspreventie van Heineken het bedrijfsleven ‘helpt de juiste beslissingen hieromtrent te nemen’. ‘Bedrijven moeten niet langer aan Heineken vragen waarom ze die moeite doen, maar zichzelf vragen waarom ze de moeite níet nemen’, zo schrijft het vakblad.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in