Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel 538, Radio 1, Sky, Q en ORN stijgt

Het ging in de periode juni/juli goed met het marktaandeel van de zenders Radio 538 en Sky Radio, Radio 1, Q-music en ORN.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het CLO van Intomart GfK over de periode juni/juli. Radio 538 zag het aandeel stijgen van 11,6 naar 11,9 procent, Sky Radio ging van 9,6 naar 9,9. Radio 2 bleef op 10,1 procent. Radio 3FM zag het aandeel dalen van 8,1 naar 7,9. Radio 1 was de grootste groeier (dankzij de sportzomer) van 7,3 naar 7,8 procent.

related partner content for mobile comes here

Q-Music doet het uitstekend en komt zelfs boven de 6 procent uit: van 5,8 naar 6,1. Radio Veronica daalde in aandeel van 5,1 naar 4,9. Een stijging is er voor Radio 10 Gold: +0,1 naar 4,9. RTL FM voelt de gevolgen van FM-frequentieverlies: van 3,3 naar 2,5. Ook Classic FM moet terug: van 1,9 naar 1,6 procent.

Radio 4 zag het aandeel dalen van 1,9 naar 1,7, Caz van 1,7 naar 1,6 en Slam FM van 1,7 naar 1,5. Arrow Classic Rock ging in aandeel van 1,6 naar 1,5.
747 AM (0,9), Arrow Jazz (0,6) en BNR Nieuwsradio bleven gelijk in marktaandeel. Kink FM zag het aandeel groeien van 0,3 naar 0,4. De ORN-zenders groeiden van 14,4 naar 14,8 procent en CRN bleef op 2,6 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in