E-mail maakt post duurder
Het is de eerste keer in 5,5 jaar tijd dat de postzegel duurder wordt. Volgens TNT blijft dit tarief gehandhaafd tot 2010. De nieuwe postzegel van 44 eurocent geldt vanaf 1 januari 2007 en is vanaf 11 december te koop.
Volgens TPG Post is de tariefstijging met ruim 12 procent nodig om het hoofd te kunnen bieden aan de verwachte volumedaling door gebruik van e-mail en toenemende concurrentie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaConcurrent Selekt Mail noemt het opmerkelijk dat TPG Post in het vrije deel van markt (reclamefolders en dergelijke) voor post tot 20 gram zoveel lagere tarieven in rekening brengt. ‘Op die markt hanteert TNT prijzen van circa 0,25 euro. Dat is ongeveer de helft minder dan bij het brievenverkeer waarin ze nog het monopolie hebben.’
De suggestie dat TNT daarmee zijn monopolie misbruikt wordt door een woordvoerster van TPG Post ontkend. ‘Het vrije deel moet zichzelf kunnen bedruipen. Kruisbestuiving is niet mogelijk. We zijn aan allerlei regels gebonden (ANP).’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid