Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube met plannen voor reclame op sites

YouTube heeft plannen ontvouwd om advertising te introduceren op de zeer populaire videosite.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe heeft video ads geweigerd op zijn sites, maar staat ze marketeers wel toe om ‘brand channels’ te ontwikkelen, vergelijkbaar met de profielpagina’s. De gebruikers kunnen zich voor dergelijke channels inschrijven. Ook is YouTube begonnen met ‘participatory video ads’, door de gebruiker geïnitieerde spots op de eigen homepage.
’We denken dat er betere manieren zijn voor de gebruikers om met reclame in aanraking te komen dan ze te dwingen om naar een commercial te kijken’, zegt ceo Chad Hurley van YouTube. Hurley is huiverig voor de zogenaamde pre-roll video ads, die gaan spelen voordat de gebruiker content ziet. Een populaire vorm op sites als die van AOL en MSN. ‘Pre-roll advertising verstoort de belevenis van onze site.’

related partner content for mobile comes here

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in