Vereniging psychiatrische patiënten hekelt reclame Ikea
De stichting Pandora noemt de campagne 'onkies en ondoordacht'. ‘Ikea vind het kennelijk grappig om zo aandacht te vragen voor de nieuwe vestiging, maar wij niet. Spelen met taal, is je bewegen op glad ijs. Voor je het weet discrimineer of beschadig je mensen', stelt Pandora.
Ook de Cliëntenbond in de Geestelijke Gezondheidszorg vindt dat de campagne van Ikea niet door de beugel kan. 'Het duidt op weinig besef van wat dit bij onze doelgroep aanricht', zegt een woordvoerder in BN/De Stem. Ikea gebruikt rond de opening ook kreten als ‘een groot gekkenhuis', 'waanzinnige aanbiedingen' en 'krankzinnige prijzen'.
Ikea zegt het te betreuren mensen te hebben gekrenkt. ‘We wilden slechts op spraakmakende wijze de aandacht vestigen op de opening van onze vestiging in Amersfoort. We hebben trouwens ook positieve reacties ontvangen op de campagne.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: BN/De Stem via Zibb.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid