Overslaan en naar de inhoud gaan

Vereniging psychiatrische patiënten hekelt reclame Ikea

De reclamecampagne van Ikea rond de opening van een nieuwe vestiging in Amersfoort is slecht gevallen bij de belangenverenigingen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stichting Pandora noemt de campagne 'onkies en ondoordacht'. ‘Ikea vind het kennelijk grappig om zo aandacht te vragen voor de nieuwe vestiging, maar wij niet. Spelen met taal, is je bewegen op glad ijs. Voor je het weet discrimineer of beschadig je mensen', stelt Pandora.

related partner content for mobile comes here

Ook de Cliëntenbond in de Geestelijke Gezondheidszorg vindt dat de campagne van Ikea niet door de beugel kan. 'Het duidt op weinig besef van wat dit bij onze doelgroep aanricht', zegt een woordvoerder in BN/De Stem. Ikea gebruikt rond de opening ook kreten als ‘een groot gekkenhuis', 'waanzinnige aanbiedingen' en 'krankzinnige prijzen'.
Ikea zegt het te betreuren mensen te hebben gekrenkt. ‘We wilden slechts op spraakmakende wijze de aandacht vestigen op de opening van onze vestiging in Amersfoort. We hebben trouwens ook positieve reacties ontvangen op de campagne.'

Bron: BN/De Stem via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in