Waarom verlaten adverteerders hun bureau?
Adverteerders blijven hun bureau gemiddeld zo’n anderhalf jaar trouw. Dat blijkt uit onderzoek onder 528 Duitse adverteerders.
Als belangrijkste reden om een bureau aan de kant te zetten, noemen adverteerders het gebrek aan creativiteit. Op de tweede plaats komt de ontevredenheid over de wijze waarop het account wordt behandeld. Vooral het niet nakomen van afspraken wekt veel ergernis.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaOpvallend is dat het ontbreken van strategische competentie van het bureau pas op nummer vijf in het rijtje komt. De snelheid waarmee adverteerders van bureau wisselen, neemt de laatste jaren toe. Dat zou voor reclamebureaus een bron van zorg moeten zijn. Het verliezen van een opdrachtgevers kost omzet en moet gecompenseerd worden door nieuwe klanten te werven, met alle kosten van dien.
Maar het wordt adverteerders ook wel aantrekkelijk gemaakt om te switchen van bureau. De grotere bedrijven (met 100 of meer medewerkers) worden gemiddeld meer dan tweehonderd keer per jaar benaderd door acquirerende bureaus. Reclamebureaus werken er op deze manier zelf hard aan mee om adverteerders te doen verkassen.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid