Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom verlaten adverteerders hun bureau?

Adverteerders wisselen regelmatig van reclamebureau. Gebrek aan creativiteit staat bovenaan het lijstje van redenen voor vertrek. Het niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerders blijven hun bureau gemiddeld zo’n anderhalf jaar trouw. Dat blijkt uit onderzoek onder 528 Duitse adverteerders.

related partner content for mobile comes here

Als belangrijkste reden om een bureau aan de kant te zetten, noemen adverteerders het gebrek aan creativiteit. Op de tweede plaats komt de ontevredenheid over de wijze waarop het account wordt behandeld. Vooral het niet nakomen van afspraken wekt veel ergernis.

Opvallend is dat het ontbreken van strategische competentie van het bureau pas op nummer vijf in het rijtje komt. De snelheid waarmee adverteerders van bureau wisselen, neemt de laatste jaren toe. Dat zou voor reclamebureaus een bron van zorg moeten zijn. Het verliezen van een opdrachtgevers kost omzet en moet gecompenseerd worden door nieuwe klanten te werven, met alle kosten van dien.

Maar het wordt adverteerders ook wel aantrekkelijk gemaakt om te switchen van bureau. De grotere bedrijven (met 100 of meer medewerkers) worden gemiddeld meer dan tweehonderd keer per jaar benaderd door acquirerende bureaus. Reclamebureaus werken er op deze manier zelf hard aan mee om adverteerders te doen verkassen.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in