De prijzenoorlog gaat door!
Ik hoor net op het journaal dat Nettorama afgelopen dinsdag 500 producten met maximaal 20% verlaagd heeft.
Ze wil hiermee Albert Heijn op afstand houden. Gaat ze dit echter lukken? Ik vraag het mij af. Bij mij in de buurt staat zo'n supermarkt, maar na dat ik daar twee keer ben geweest, shop ik ergens anders.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIk betaal liever iets meer voor een winkel die (iets) meer beleving en inspiratie biedt en waar de rijen voor de kassa minder lang zijn.
Jumbo is de volgende die de prijzen gaat verlagen, al is dat niet een reactie op de prijzenslag van Nettorama. Jumbo doet dat om extra aandacht te krijgen voor de twaalf vestigingen die ze overgenomen hebben van Konmar.
Ze komen bij Jumbo ook niet zomaar met prijsverlagingen, maar in een periode van 2 maanden verlagen ze de prijzen tot wel 60%. Dit doen ze met speciale voordeelverpakkingen van onder andere Coca-Cola, Bavaria en Lotus. Dit is een extra dimensie aan de prijzenoorlog. Al heeft het natuurlijk veel weg van 3 halen 2 betalen.
Wim Andréa schreef in april al eens dat consumenten niet door prijs getriggerd worden. Waarom dat toch doorgaan? (niet dat het heel erg is natuurlijk) Maar als iedereen alleen op prijs blijft zitten, wordt er niet veel meer geïnnoveerd en blijft er geen marge over voor een beetje behoorlijke service.
Al gaan ze nog verder omlaag met de prijs ik kom voorlopig niet bij de nettorama. Maar waar ligt het kantelpunt? Waar ligt die voor jullie? Zijn er mensen al geswitcht van super vanwege de prijs?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid