Overslaan en naar de inhoud gaan

De prijzenoorlog gaat door!

Ik hoor net op het journaal dat Nettorama afgelopen dinsdag 500 producten met maximaal 20% verlaagd heeft.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik hoor net op het journaal dat afgelopen dinsdag 500 producten met maximaal 20% verlaagd heeft.

related partner content for mobile comes here

Ze wil hiermee Albert Heijn op afstand houden. Gaat ze dit echter lukken? Ik vraag het mij af. Bij mij in de buurt staat zo'n supermarkt, maar na dat ik daar twee keer ben geweest, shop ik ergens anders.

Ik betaal liever iets meer voor een winkel die (iets) meer beleving en inspiratie biedt en waar de rijen voor de kassa minder lang zijn.

is de volgende die de prijzen gaat verlagen, al is dat niet een reactie op de prijzenslag van Nettorama. Jumbo doet dat om extra aandacht te krijgen voor de twaalf vestigingen die ze overgenomen hebben van Konmar.

Ze komen bij Jumbo ook niet zomaar met prijsverlagingen, maar in een periode van 2 maanden verlagen ze de prijzen tot wel 60%. Dit doen ze met speciale voordeelverpakkingen van onder andere Coca-Cola, Bavaria en Lotus. Dit is een extra dimensie aan de prijzenoorlog. Al heeft het natuurlijk veel weg van 3 halen 2 betalen.

schreef in april al eens dat consumenten niet door prijs getriggerd worden. Waarom dat toch doorgaan? (niet dat het heel erg is natuurlijk) Maar als iedereen alleen op prijs blijft zitten, wordt er niet veel meer geïnnoveerd en blijft er geen marge over voor een beetje behoorlijke service.

Al gaan ze nog verder omlaag met de prijs ik kom voorlopig niet bij de nettorama. Maar waar ligt het kantelpunt? Waar ligt die voor jullie? Zijn er mensen al geswitcht van super vanwege de prijs?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in