Overslaan en naar de inhoud gaan

Radiocommercials worden goed beluisterd

Volgens onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Arbitron veranderen maar weinig mensen van radiostation, zodra het reclameblok start.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau mat het aantal luisteraars tijdens radio-uitzendingen en tijdens reclameblokken, en wat blijkt: het laagste percentage luisteraars na een minuut reclame bedroeg 92 procent van de luisteraars dat aan het begin van een commerciële onderbreking nog naar de radio luisterde.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers analiseerden 93,876 radiocommercialbreaks gedurende november en december 2005 in Houston, Texas. Men vergeleek de aantallen luisteraars iedere minuut dat een reclameblok duurde, met het publiek dat een minuut voor start van het reclameblok nog naar de radio luisterde.

Hieruit blijkt dat reclameblokken van 1 minuut het beste werken; steeds meer mensen besluiten van station te veranderen naarmate een reclameblok langer duurt. Toch is het percentage dat na meerdere minuten luistert nog steeds erg hoog: tussen de 87.7 en 89.4 procent blijft hangen. Daarbij zijn jongere luisteraars eerder geneigd af te haken tijdens de reclame dan oudere luisteraars.

Deze uitkomsten komen helemaal niet overeen met de mening van veel mediabureaus en adverteerders; uit een eerdere poll, ook gehouden door Arbitron en Coleman, bleek dat leden van de reclame en media-industrie dachten dat slechts 63 procent van de luisteraars na 1 minuut reclameblok nog naar het radioprogramma bleef luisteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in