Radiocommercials worden goed beluisterd
Het bureau mat het aantal luisteraars tijdens radio-uitzendingen en tijdens reclameblokken, en wat blijkt: het laagste percentage luisteraars na een minuut reclame bedroeg 92 procent van de luisteraars dat aan het begin van een commerciële onderbreking nog naar de radio luisterde.
De onderzoekers analiseerden 93,876 radiocommercialbreaks gedurende november en december 2005 in Houston, Texas. Men vergeleek de aantallen luisteraars iedere minuut dat een reclameblok duurde, met het publiek dat een minuut voor start van het reclameblok nog naar de radio luisterde.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHieruit blijkt dat reclameblokken van 1 minuut het beste werken; steeds meer mensen besluiten van station te veranderen naarmate een reclameblok langer duurt. Toch is het percentage dat na meerdere minuten luistert nog steeds erg hoog: tussen de 87.7 en 89.4 procent blijft hangen. Daarbij zijn jongere luisteraars eerder geneigd af te haken tijdens de reclame dan oudere luisteraars.
Deze uitkomsten komen helemaal niet overeen met de mening van veel mediabureaus en adverteerders; uit een eerdere poll, ook gehouden door Arbitron en Coleman, bleek dat leden van de reclame en media-industrie dachten dat slechts 63 procent van de luisteraars na 1 minuut reclameblok nog naar het radioprogramma bleef luisteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid