Topdrie: tv-commercials (wk 37, 2006)
Binnen dat weinige goede werk waren er een paar die er echt uitsprongen. Vandaar hier mijn topdrie voor week 37, 2006.
Nr 1. Dove. Tijdvoorechteschoonheid.
Omschrijving: Vertel je kind dat ze mooi is.
Verhaal: een aantal beelden van kinderen laten zien die aangeven wat die kinderen eigenlijk zouden willen zijn. 'Ik zou blond willen zijn' of 'ik zou dun willen zijn'. Oplossing van Dove: vertel kinderen dat ze mooi zijn zoals ze zijn.
Kracht tv-ad: gebouwd op een echte insight; de droom van kids om iets te zijn en het mooiste is dat ze zichzelf kunnen worden.
Opvallend: zeker, mooi en rustig gefilmd. Zeer kwalitatief. Deze tv-ad wil je zeker vaker zien.
Aansprekend voor doelgroep: moeders die doelgroep nr 1 zijn voor Dove via een indirecte manier aanspreken.
Remark: zeer emotioneel opgezet wat het merk zeker zijn diepte geeft. Link met directe producten is ver te zoeken. Helemaal aangezien in het zelfde tv-commercials blok een Dove commecrial zit over een zonnige bruine huid.
Overall: petje af. erg mooi.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Nr 2. HP rapper Jay-Z
Omschrijving: een bekende rapper verteld met zijn handen wat HP allemaal technisch kan.
Kracht tv ad: simpel simpel simpel. De bekende zanger / rapper Jay-Z is niet eens zichtbaar (alleen zijn buik). Deze Tv ad is helemaal in lijn met de eerdere tv ad over de digitale foto kwaliteit met die man die fotolijsten over zijn hoofd legt.
Opvallend: zeer to the point en daarmee springt die er tussen uit tov de andere commercials. Je wordt getriggered door de vernuftige dingen.
Aansprekend voor doelgroep: de onzichtbare Jay-Z moet hier een zijn werk doen. Vraag me af of dit er helemaal uit komt.
Remark: Dit zet HP neer als een voorloper van techniek (HP heeftw ellicht de Audi case bekeken). Weinig tot geen emotie. Daarnaast kan ieder andere fabrikant deze commercial inzetten. Oftewel er is weinig dat dit echt HP maakt.
Overall: goede commercial. Helaas minder dan de fotolijsten van HP.
Nr 3. De telefoongids. Isha en Antonie Kamerling
Omschrijving: laat bekende Nederlanders minder bekende mensen herkennen om aan te tonen dat de Telefoongids iedereen beroemd maakt.
Kracht tv ad: aansprekend, grappig, gebruik BN'ers
Opvallend: door zijn directe en Nederlandse opzet + het feit dat er in de commecial "iets" is wat een bekende Nederlander op de banken doet staan.
Aansprekend voor doelgroep: ik kan me voorstellen dat dit is wat iedere winkelier of MKB'er wil. Dus het geheel springt in op een directe behoefte. Niet verstopt maar direct zichtbaar.
Remark: Na twee à drie keer zien is de lol er wel af.
Overall: mooi om zo de kracht van de telefoongids te communiceren.
Mochten er tv-commercials zijn die ik gemist heb dan hoor ik daar graag over.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid