Reclame door spraakherkenning


Software die met behulp van spraakherkenning trefwoorden voorbrengt en op grond van die herkende trefwoorden reclame bij en in pod- en vodcasts plaatst. Klinkt logisch en vandaar dat deze innovatie onderweg is. Onder meer Podzinger, een zoekdienst waar je in geluid kunt zoeken, komt er mee op de markt. maar niet als enige.
Ook concurrerende zoekdiensten als Blinkx en TVeyes willen respectievelijk audio- en videobestanden automatisch van trefwoorden voorzien waarop adverteren eenvoudig is. Dt berichtte Wall Street Journal.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDeze vorm van 'Adwords' bij video en audio kennen we natuurlijk al van Google en Yahoo, maar die is gebaseerd op het toekennen van trefwoorden. Die heten dan 'tags' of 'labels' en vormen de basis voor reclame.
Maar met spraakherkenning is veel meer mogelijk. Ofschoon dit ook weer een enorm potentieel opent van enerzijds buitengewoon creatief adverteren en aan het andere uiterste de meest verschrikkelijke fouten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid