Overslaan en naar de inhoud gaan

Estée Lauder neemt webrisico, of niet?

Wat er met smeersels al niet wordt beloofd, je wilt het niet weten. En als marketeer al helemaal niet dat het hoe dan ook in twijfel wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Werkt de anti-rimpel, anti-verouderings crème ook echt? neemt een grote stap en gaat het klanten op het web vragen. En anderen mogen dat lezen. Maar ongecensureerd en ongemodereerd?

related partner content for mobile comes here

Wall Street Journal heeft een over de stap die de marketeers van Estée Lauder zetten op het web. Ze doen dat het eerst met de 'Advanced Night Repair Concentrate'. Dat is een antiveroudering behandeling.

Estée Lauder moet het normaliter hebben van 40-plusser, maar wil op het web ook jongere vrouwen aantrekken. En die zitten kennelijk ook omhoog met veroudering van hun huid.

Mond-tot-mond reclame stond bij Estée Lauder zelf al hoog in het marketingvaandel vroeger, en krijgt op het web een vervolg. Vrouwen moeten elkaar gaan vertellen hoeveel jonger hun huid wel niet wordt van het gebruik van de Advanced Night Repair Concentrate.

Onderdeel van de campagne is ook het adverteren op blogs over schoonheid en levensstijl, en een gesponsorde site op onder de naam 'Night Spa', een tv-campagne en posters horen er ook gewoon bij. En de campagne kent een 'night ritual lounge' voor promotie die geplaatst zal worden in drukke winkelcentra.

Advanced Night Repair Concentrate heeft een site onder de naam . De flashy site biedt alleen maar zeer lovende getuigenissen, reclameboodschappen eigenlijk. Is dat nou geloofwaardig?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in