Estée Lauder neemt webrisico, of niet?


Werkt de anti-rimpel, anti-verouderings crème ook echt? Estée Lauder neemt een grote stap en gaat het klanten op het web vragen. En anderen mogen dat lezen. Maar ongecensureerd en ongemodereerd?
Wall Street Journal heeft een lovend verhaal over de stap die de marketeers van Estée Lauder zetten op het web. Ze doen dat het eerst met de 'Advanced Night Repair Concentrate'. Dat is een antiveroudering behandeling.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEstée Lauder moet het normaliter hebben van 40-plusser, maar wil op het web ook jongere vrouwen aantrekken. En die zitten kennelijk ook omhoog met veroudering van hun huid.
Mond-tot-mond reclame stond bij Estée Lauder zelf al hoog in het marketingvaandel vroeger, en krijgt op het web een vervolg. Vrouwen moeten elkaar gaan vertellen hoeveel jonger hun huid wel niet wordt van het gebruik van de Advanced Night Repair Concentrate.
Onderdeel van de campagne is ook het adverteren op blogs over schoonheid en levensstijl, en een gesponsorde site op MSN onder de naam 'Night Spa', een tv-campagne en posters horen er ook gewoon bij. En de campagne kent een 'night ritual lounge' voor promotie die geplaatst zal worden in drukke winkelcentra.
Advanced Night Repair Concentrate heeft een site onder de naam TheLittleBrownBottle.com. De flashy site biedt alleen maar zeer lovende getuigenissen, reclameboodschappen eigenlijk. Is dat nou geloofwaardig?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid