Overslaan en naar de inhoud gaan

98 procent van jongeren heeft een mobiel

98,3 procent van de jongeren tussen 15 en 24 jaar heeft een mobiel. 78 procent heeft een iPod/mp3-speler en 59 procent gebruikt de webcam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NewRulez (een onderdeel van IlseMedia) verrichtte online onderzoek onder 1.300 jongeren tussen 15 en 24 jaar en presenteerde de uitkomsten afgelopen week op Picnic06.

related partner content for mobile comes here

Eindeloos gebeld wordt er door die jongeren overigens ook weer niet. 57 procent belt minder dan 15 minuten per dag. Gemiddeld sturen ze 5 smms’jes per dag. De tv staat ook nog 2,5 uur aan en ze kijken daar 1 uur en 42 minuten naar.

De top5 van favoriete tv-zenders:

Ze brengen gemiddeld 2 uur en 36 minuten per dag door op internet. Een kwart brengt overigens 4 uur of meer per dag op internet door. En wat doen ze daar dan?

Msn’en: 81,2 procent. Mailen: 70,2 procent. Sites bezoeken: 59,6 procent. Muziek downloaden doet 34,6 procent. 22,5 procent bekijkt Filmpjes. Niet meer dan 23,4 procent heeft een eigen pagina of site.

MSN’en is dus het populairst en ze hebben dan ook gemiddeld 113 personen in hun vriendenlijst.

Radio luisteren doen ze ook. Hun top5:

Het onderzoek vond overigens ook plaats onder marketeers met de vraag naar het mediagedrag van jongeren. De verwachting was dat er een behoorlijke kloof zou zijn tussen wat jongeren aan mediage-drag vertonen en wat marketeers daarvan weten, maar dat bleek dus geenszins het geval. Marketeers die meededen aan het onderzoek zaten er zelden echt ver naast.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in