Overslaan en naar de inhoud gaan

Instore tv ‘irritant’

Steeds meer (mode)winkels zetten in op instore televisie. Dat wordt als bijna de helft van het winkelend publiek als irritant ervaren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van modevakblad Textilia. Consumenten zijn verdeeld over narrowcasting ofwel instore televisie. In opdracht van Textilia vroeg onderzoeksbureau GFK ruim 2000 Nederlanders naar hun mening. 43 Procent geeft aan de vertoning van video en televisiebeelden in de winkel irritant te vinden.

related partner content for mobile comes here

Met name vrouwen (48 procent), vijftigplussers (57 procent), inwoners uit het Noorden en hoger opgeleiden zien de schermen liever niet. ‘Verkeerde informatie’ is een hoge irritatiefactor. Een andere ergernis vormt het geluid.

17 Procent van de respondenten vindt videoschermen hip, met name Nederlanders van 13 tot en met 39 jaar (32 procent) en middelbaar opgeleiden (23 procent). Naast het trendy gevoel wordt de gegeven informatie vooral gewaardeerd door mannen (20 procent), vijftigplussers (23 procent) en lager opgeleiden (22 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in