Overslaan en naar de inhoud gaan

PO gaat internet- en kijkcijfers combineren

De Publieke Omroep gaat internet- en televisiekijkcijfers met elkaar combineren om te kijken naar het gezamenlijke bereik van programma’s…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . Door de kijkcijfers van bij de reguliere rapportages te voegen, zien de programmamakers nu ook het extra bereik, zo is het doel.
Kijk- en Luisteronderzoek (KLO) bij de Publieke Omroep gaat samen met Stichting Kijkeronderzoek (SKO) gecombineerde rapportages leveren van online en offline kijkcijfers. Michel Mol, internetcoördinator Publieke Omroep heeft dit afgelopen week tijdens een bijeenkomst rond een samenwerking met kabelorganisatie Vecai bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Bas Buesink van KLO zegt tegen Emerce: ‘Er was nog geen gecombineerde meting, binnenkort dus wel. Bij die rapportages worden internetkijkcijfers van 7 dagen na uitzending gerapporteerd. Met een lancering van de nieuwe versie van Uitzendinggemist heb ik nu ook van alle programma's standaard de beschikking over de internetkijkcijfers.’

Alle bestanden die bij het videoarchief online worden gezet, worden sinds kort per definitie voorzien van meta-data. Aan de hand van die gegevens ziet Buesink van iedere uitzending hoe vaak deze is opgevraagd. Aan de KLO-metingen zit geen tijdsbeperking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in