Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentieban voor Persil in de UK wegens greenwashing

De ‘Britse Reclame Code Commissie’ stelt dat het wasmiddelenmerk van Unilever de claim ‘kinder to our planet’ niet kan waarmaken.
Gelooft u het?
Gelooft u het?
© Persil
Gelooft u het?
Gelooft u het?
© Persil

Wasmiddelenmerk Persil, onderdeel van het Unilever-portfolio, heeft in de UK een advertentieverbod gekregen voor een commercial waarin het claimt ‘vriendelijker voor onze planeet’ te zijn. Omdat de helft van de plastic fles waarin het vloeibare wasmiddel (niet milieuvriendelijk!) is verpakt van gerecycled materiaal is gemaakt en omdat je er op lagere temperaturen mee zou kunnen wassen. 

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

PERSIL UK - Tough on Stains, Kinder to our Planet

De Advertising Standards Authority (Asa) stelt dat Persil zijn claim niet goed kan uitleggen en dat het er niet in slaagt om aan te tonen dat het product alles bij elkaar opgeteld duurzamer is dan het vorige product: greenwashing!

Persil staat op het standpunt de reclamecode niet te hebben overtreden. Ter verdediging werd aangevoerd – herhaling – dat de nieuwe flessen minder fossiele grondstoffen (olie) verbruiken en dat wassen op 30 graden 38 procent minder energie verbruikt dan op 40 graden.

Spervuur

Mooi, maar de Asa neemt het Persil kwalijk dat het de kijkers in verwarring bracht door een spervuur aan milieuboodschappen. Zo is niet meer duidelijk aan te wijzen wat verband houdt met de claim ‘vriendelijker voor de planeet’.

Bron: The Drum

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in