Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL wil kijker meer betrekken via Second Screen

RTL Nederland gaat experimenteren met het synchroniseren van audio voor gebruik van second screen mogelijkheden in de RTL XL-app. wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door de audio synchronisatie luistert de smartphone of tablet via de RTL XL app mee met het tv-programma en wordt er verbinding gelegd tussen het mobile device en de RTL tv-uitzending. Hierdoor kunnen gebruikers meespelen met bijvoorbeeld televisie spelprogramma’s of contest of live tv pols.  Ook is het mogelijk voor gebruikers om direct te reageren op tv commercials. Dit laatste biedt Ster via reeds enige tijd aan adverteerders op de publieke zenders in een aparte app. RTL Nederland integreert deze extra service voor adverteerders echter in de reeds zeer populair RTL XL-app.  

related partner content for mobile comes here

Arno Otto (RTL Nederland): “Ik weet nog hoe ik, toen ik klein was, bij mijn ouders op de bank kroop op vrijdag- en zaterdagavond. We keken dan samen met m’n broers allemaal tegelijk naar de televisie, die pontificaal in de huiskamer stond. Nu zit ik zaterdagavond met m’n drie zoons op de bank en kijken we allemaal televisie met ons eigen scherm in de hand of op schoot, maar nog steeds rond dat grote scherm wat vast in de huiskamer staat. Via telefoon of tablet doen we allemaal mee en checken we bijvoorbeeld wat vrienden van een programma vinden. Digitale ontwikkelingen rondom televisie, waaraan RTL volop meedoet.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in