Overslaan en naar de inhoud gaan

Old school, new school, treiterschool!

Je zou denken: in de reclame weten we precies wat mensen willen. De praktijk is dat we nog beter weten wat ze niet willen… En Dat Gaan We…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De old school ergernissen zijn onveranderd. Eindeloze blokken tv-commercials. Op de radio hoor je wekenlang dezelfde kutcommercials. De brievenbus puilt uit met “maak snel open”-enveloppen. (Op die call-to-action kom ik nog een keer terug.)

related partner content for mobile comes here

Nee, dan de “nieuwe media”, Wat een heil en zegen zouden die brengen. Daar zijn we bezig met één-op-één. D-i-a-l-o-o-g. Wij kunnen nu echt targetten. Wij zijn, zeggen de marketeers 100 keer per uur, alleen maar bezig met “klanttevredenheid”.

Leugenaars.

Koop iets online en je wordt wekenlang platgespamd dat je ook dit en ook dat moet kopen. Oriënteer je op een product, en je krijgt de retarget-mafia achter je aan.

Laatst stond in een trots stukje over een campagne dat er meer dan een miljard banners zijn “geserveerd”. Weet iemand nog wat frequency caps zijn? “Negen beleggingsfouten die u in 2014 moet voorkomen”, heb ik inmiddels 1253 keer gezien en ik weet nu zeker dat het oplichters zijn.

Google, held van alle marketeers, waarom willen jullie - met al dat talent - zo graag de reïncarnatie van de Telegraaf speudersafdeling zijn?

Media-exploitanten, waarom laten jullie je content en reputatie nog steeds bevuilen met “U bent bezoeker nr. 1.000.000, geen grap”?

Facebook/Twitter, waarom heb ik nou nog nooit één “voorgesteld bericht” gezien dat ook maar enigszins relevant is?

Marketeers en reclamemakers van nieuwe, oude of wat voor school ook, waar is dat optimistische nieuwe-wereld-elan van een tijdje terug?

Je wilt de reclame in? Welkom bij De Spamacademie. Het hoofdvak is Treiteren.

Hans van Dijk is oprichter van SkipIntro en schrijver van de boeken ;Reclamejargon&; en &;Zapklare Brokken.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in