Overslaan en naar de inhoud gaan

Poll: Is purposeful marketing wel geloofwaardig?

Ivo Roefs stelt vast dat merken in toenemende mate een wedstrijdje maatschappelijke betrokkenheid spelen. Maar is dat wel geloofwaardig?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Co-ceo van DDB & Tribal Amsterdam, Ivo Roefs, sprak maandagavond een speech (lees de volledige speech ) uit over een ergernis over ons vak, waar hij al een tijdje mee rondloopt: &;Behalve op podia en in prijzenfestivals, doen goede doelen het de laatste jaren ook buitengewoon goed in het marketingplan van allerlei merken. Het lijkt wel alsof er een nieuwe wedstrijd is ontstaan: welk merk is het meest nobel in het verdelen van sponsorgeld? – Wie is de kampioen maatschappelijke betrokkenheid?&;

related partner content for mobile comes here

Roefs&; idee is dat als een overtuiging, een thema, een onderwerp NIET in de haarvaten van een merk zitten, dat merk er dan feitelijk niks te zoeken heeft. Hoe denkt u hierover?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in