Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Albert Heijn daalt harder dan de rest

De omzet bij supermarktconcern Albert Heijn daalt harder dan bij de concurrentie. Het bedrijf ziet dat de omzet vorige week met enkele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit gegevens van marktonderzoeksbureau GfK blijkt dat de hele sector vorige week slechts 1 procent inleverde tot een bedrag van 461 miljoen euro. Sinds de commotie over het loon van topman Anders Moberg tijdens de aandeelhoudersvergadering bijna twee weken geleden is de omzet hard gedaald. ‘We hebben direct na de aandeelhoudersvergadering en begin vorige week wel wat gemerkt', aldus een woordvoerder van het Zaanse concern. Maar van een boycot van consumenten is volgens hem geen sprake. ‘In september zijn de mensen net terug van vakantie en geven ze minder uit aan boodschappen.'

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn leverde het afgelopen jaar al flink marktaandeel in. In het tweede kwartaal van dit jaar had de keten volgens gegevens van GfK 22,1 procent van de markt in handen. Een jaar eerder was dat nog 24,5 procent. Albert Heijn had in het eerste kwartaal een marktaandeel van 22,8 procent, tegen 24,7 een jaar eerder. Elk procentpunt marktaandeel betekent op jaarbasis een omzet van circa 250 miljoen euro.

Albert Heijn draaide volgens de woordvoerder vorige week ‘enkele procenten' minder omzet. Hij wilde niet zeggen of het 2 of 4 procent is, ‘maar wel minder dan 5 procent'. Het supermarktconcern startte afgelopen weekend een campagne om de klant terug de winkels in te krijgen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in