Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix wil in 2025 fysieke retaillocaties openen

Op de locaties kunnen bezoekers onder meer eten en Netflix-merchandise kopen.
Netflix merchandise
Merchandise van Netflix
© Afbeelding: Netflix
Netflix merchandise
Merchandise van Netflix
© Afbeelding: Netflix

Streamingreus Netflix wil in 2025 zijn eerste permanente retaillocaties openen. Op zo'n Netflix House-locatie kunnen bezoekers merchandise kopen, dineren en interactie aangaan met Netflix-trends, bijvoorbeeld een film of serie die op dat moment heel populair is. Dat bevestigt Josh Simon, Netflix' vice president consumer products, aan Bloomberg. De eerste retaillocaties openen in de Verenigde Staten.

related partner content for mobile comes here

Inkomstenbron

Volgens Simon denkt Netflix veel na over hoe fans zich nog meer kunnen onderdompelen in de videocontent die via de streamingdienst te bekijken is. Het bedrijf heeft al een webwinkel die merchandise verkoopt en experimenteerde in het verleden met pop-up retail en evenementen die draaiden om hitseries als Stranger Things en Squid Game. De opening van permanente retaillocaties zou de ideale volgende stap zijn. Consumenten kunnen er merchandise kopen en in aanraking komen met populaire content, maar er ook dineren. Dat alles kan de naamsbekendheid van Netflix verder vergroten.

Het retailtotaalpakket kan Netflix ook helpen als nieuw verdienmodel, en zo extra inkomsten opleveren. De streamingreus verdient sinds vorig jaar ook geld aan een goedkoper abonnement dat de kijker reclames toont, laat mensen niet langer gratis hun abonnement delen met vrienden en familie buitenshuis en denkt volgens geruchten na over een prijsverhoging voor reclamevrije abonnementen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in