Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale-Nederlanden investeert drie jaar lang om kinderen naar het museum te krijgen

De sponsoring ligt in lijn met andere activiteiten van NN. ‘Kunst is goed voor ieders mentale gezondheid.’
Op naar het museum!
Op naar het museum!
Op naar het museum!
Op naar het museum!

Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur. Het gaat om een financiële sponsorbijdrage (verder niet gespecificeerd) maar ook om medewerking aan een educatief programma bij de betrokken kunstinstellingen, begeleiding van kinderen door vrijwilligers van Nationale-Nederlanden en vervoer naar musea.

related partner content for mobile comes here

De sponsoring ligt in lijn met andere sponsoractiviteiten die NN onderneemt (NN North Sea Jazz Festival en Mauritshuis). De achterliggende gedachte is steeds dat kunst goed is voor ieders mentale gezondheid. Dat zou blijken uit meer dan 900 internationale onderzoeken. Wat deze specifieke samenwerking betreft: ’80 procent van de Nederlandse kinderen gaat nooit naar een museum en dat percentage ligt waarschijnlijk hoger onder kinderen die opgroeien in relatieve armoede. (…) Met het initiatief willen we kansenongelijkheid tegengaan en bijdragen aan de mentale gezondheid van kinderen. Uit onderzoek blijkt dat er een positief verband bestaat tussen een museumbezoek en de leerprestaties van kinderen.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in