Nationale-Nederlanden investeert drie jaar lang om kinderen naar het museum te krijgen
Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur. Het gaat om een financiële sponsorbijdrage (verder niet gespecificeerd) maar ook om medewerking aan een educatief programma bij de betrokken kunstinstellingen, begeleiding van kinderen door vrijwilligers van Nationale-Nederlanden en vervoer naar musea.
De sponsoring ligt in lijn met andere sponsoractiviteiten die NN onderneemt (NN North Sea Jazz Festival en Mauritshuis). De achterliggende gedachte is steeds dat kunst goed is voor ieders mentale gezondheid. Dat zou blijken uit meer dan 900 internationale onderzoeken. Wat deze specifieke samenwerking betreft: ’80 procent van de Nederlandse kinderen gaat nooit naar een museum en dat percentage ligt waarschijnlijk hoger onder kinderen die opgroeien in relatieve armoede. (…) Met het initiatief willen we kansenongelijkheid tegengaan en bijdragen aan de mentale gezondheid van kinderen. Uit onderzoek blijkt dat er een positief verband bestaat tussen een museumbezoek en de leerprestaties van kinderen.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid