Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele campagne van Indies voor Nederlandse film Bluf

Filmdistributeur Indies Entertainment Group zette mobile advertising in om de campagne van de nieuwe Nederlandse film Bluf te ondersteunen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Filmdistributeur zette mobile advertising in om de campagne van de nieuwe Nederlandse film te ondersteunen. Bluf is een feelgood film voor jongeren over een dorp dat compleet in de ban van een pokertoernooi raakt. De database van werd ingezet om de doelgroep te bereiken.

related partner content for mobile comes here

“Het is voor ons de eerste keer dat wij gebruik maken van mobile marketing.” meldt Johan Siezenga, Product Manager bij Indies. “Onze interesse hiervoor werd voornamelijk
gecreëerd door de heldere targetting mogelijkheden: Bluf is een Nederlandse productie
welke, mede door haar onderwerp, voor een specifieke doelgroep zeer interessant is.
Blyk bood ons een creatief concept, tegen een scherpe prijs en bovenal word hiermee
het hart van onze doelgroep bereikt.”

Enkele dagen voor de première van de film werden er berichten verstuurd waarmee de
dialoog met jongeren aangegaan werd en waarmee meteen geïnformeerd werd over de
première van Bluf.

Om jongeren op de hoogte te stellen van de release van film werden er premièretickets
weggegeven onder de leden van Blyk. Er werd een sms'je verstuurd waarin alvast een
voorzet werd gegeven op de lancering van de nieuwe pokerfilm. Om kans te maken op
premièretickets moest de naam van de nieuwe film geraden worden. Ruim de helft van
de ontvangers deed een gok naar de naam van de film. Naast het onthullen van de naam
Bluf werd er in het antwoord sms'je van Blyk doorverwezen naar blog.blyk.nl voor meer
informatie over de film.

Het tweede bericht dat verstuurd werd had een rijkere content. Er werd een mms
gestuurd met een pokersituatie. Ontvangers zagen hun eigen hand kaarten in een spel
en moesten bepalen welke pokerhandeling vervolgens het beste zou zijn. Maarliefst
35% gaf een respons op de gestelde vraag. Iedereen die reageerde kreeg een video mms
response met de trailer van Bluf. Afhankelijk van het antwoord werden er verschillende
redenen gegeven om naar de film Bluf te kijken.

“Wij zijn erg tevreden met de behaalde resultaten: onze campagne bij Blyk was
gericht op het creëren van interactie met de consument en dit heeft zich uitstekend
bewezen wat af te zien is aan de hoge respons. Wij hopen dat deze awareness voor
Bluf zich doorvertaald naar goede doorverkoopcijfers en houden de ontwikkelingen en
mogelijkheden op het gebied van mobile marketing zeker in de gaten voor toekomstige
campagnes”.

Zie Campagne visual:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in