Skippable pre-roll advertenties op YouTube
Google introduceert skippable pre-roll advertenties nu ook voor YouTube Nederland. Met dit advertentieformat beslist de kijker zelf of hij de pre-roll advertenties, reclame voorafgaand aan een online video, wil bekijken.
Bij dit cost-per-view-model betaalt de adverteerder pas als een YouTube-gebruiker de hele pre-roll bekijkt en niet op basis van een impressie. YouTube-kijkers kunnen na vijf seconden besluiten een video over te slaan.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaSony Ericcson is de eerste adverteerder die skippable pre-roll advertenties inzet. Zij doen dit voor de First10 campagne ter introductie van de gaming-smartphoneXperia PLAY. De lancering van skippable pre-rolls met Sony Ericcson is in samenwerking met het mediabureau MEC gerealiseerd.
TrueView
De skippable pre-roll behoren tot de zogenoemde TrueView Video advertentiemogelijkheden, die nu dus ook in Nederland door Google worden aangeboden. In de Verenigde Staten en Groot-Brittannie werkt men al langer met True View, wat resulteerde in 20 tot 70 procent betere View Through Rates (VTR), aldus Google.
Mascha Driessen, directeur YouTube & Display advertising in Nederland: 'YouTube-gebruikers hebben met TrueView de keuze en controle over de advertenties die ze willen zien en dat betekent dat ze meer betrokken zijn bij de advertentie. Adverteerders betalen alleen als de kijker de volledige advertentie heeft gezien en krijgen zo hun merk en boodschap beter onder de aandacht. Dit komt erop neer dat, in plaats van af te rekenen op basis van impressies, de adverteerder nu alleen betaalt voor een hoog kwalitatieve impressie, Cost per View (CPV)'
Harold de Kort, marketingcommunicatiemanager bij Sony Ericsson Nederland: 'Het inzetten van pre-roll is voor onze productlaunches steeds belangrijker aan het worden. Digitaal speelt immers een centrale rol in het leven van onze smartphone klanten, maar we willen de emotie die commercials kunnen overbrengen niet missen in onze mediamix. Met de inzet van skippable pre-roll en cost per view hebben we niet alleen een heldere afspraak met YouTube over de afrekening, maar geven wij onze doelgroep ook de vrijheid om zelf te kiezen om onze commercial te bekijken of niet. Voorop staat natuurlijk nog altijd dat we commercials maken die van begin tot einde blijven boeien.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid