Koeweiden Postma ontwerpt campagne 'Picasso in Parijs'
Het ontwerpbureau ontwierp de complete campagne met onder andere affiches, flyers, brochures, uitnodigingen, banners, bewegwijzering en in samenwerking met tentoonstellingsvormgever Marcel Schmalgemeijer het entreegebied van de tentoonstelling en de zaalbeteksting.
Het speciaal ontworpen letterbeeld als tentoonstellingslogo verwijst naar de experimentele, onderzoekende fase van Picasso, waarin hij onder andere geïnspireerd raakte door Afrikaanse maskers. Daarnaast refereert het letterbeeld naar de art nouveau/jugendstil, de stijl van onder andere de Parijse metro die in 1900 werd geopend en symbool stond voor de nieuwe, moderne tijd.
De kleuren van ‘Picasso in Parijs’ zijn gekozen op basis van de door Picasso in deze periode gebruikte kleuren, de zogenaamde ‘blauwe en roze periode’. Het hoofdbeeld voor de campagne is ‘Zelfportret met palet 1906/ Portrait with a Palette 1906’.
Koeweiden Postma werkt sinds 2009 voor het Van Gogh Museum en ontwikkelt een nieuwe visuele identiteit voor het museum. De introductie daarvan is op 2 juni dit jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid