Overslaan en naar de inhoud gaan

Koeweiden Postma ontwerpt campagne 'Picasso in Parijs'

Koeweiden Postma ontwikkelde de complete campagne voor ‘Picasso in Parijs 1900-1907’, de tijdelijke tentoonstelling van het Van Gogh…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ontwerpbureau ontwierp de complete campagne met onder andere affiches, flyers, brochures, uitnodigingen, banners, bewegwijzering en in samenwerking met tentoonstellingsvormgever Marcel Schmalgemeijer het entreegebied van de tentoonstelling en de zaalbeteksting.
Het speciaal ontworpen letterbeeld als tentoonstellingslogo verwijst naar de experimentele, onderzoekende fase van Picasso, waarin hij onder andere geïnspireerd raakte door Afrikaanse maskers. Daarnaast refereert het letterbeeld naar de art nouveau/jugendstil, de stijl van onder andere de Parijse metro die in 1900 werd geopend en symbool stond voor de nieuwe, moderne tijd.
De kleuren van ‘Picasso in Parijs’ zijn gekozen op basis van de door Picasso in deze periode gebruikte kleuren, de zogenaamde ‘blauwe en roze periode’. Het hoofdbeeld voor de campagne is ‘Zelfportret met palet 1906/ Portrait with a Palette 1906’.

related partner content for mobile comes here

Koeweiden Postma werkt sinds 2009 voor het en ontwikkelt een nieuwe visuele identiteit voor het museum. De introductie daarvan is op 2 juni dit jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in