Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier: marktomstandigheden verbeteren

Reed Elsevier ziet de marktomstandigheden langzaam verbeteren, zo maakte het uitgeefconcern vanochtend bekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2010 behaalde het concern ongeveer dezelfde resultaten als een jaar eerder, voor dit jaar wordt een geleidelijk herstel verwacht. Reed Elsevier boekte afgelopen jaar een omzet van 6,06 miljard pond sterling (7,08 miljard euro). Dat was een fractie minder dan in 2009, maar wel iets beter dan analisten hadden verwacht. Zij voorspelden gemiddeld een kleine daling tot 5,99 miljard pond. De voor bijzondere posten aangepaste nettowinst was met 983 miljoen pond ook even hoog als een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

Volgens topman Erik Engstrom zijn de marktomstandigheden gedurende het jaar verbeterd. Aan het begin van 2011 zijn de meeste markten waarop het bedrijf actief is volgens hem op zijn minst stabiel. 'We verwachten een geleidelijk herstel en aanhoudende verbetering van onze prestaties', stelt hij.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in