Overslaan en naar de inhoud gaan

Het einde van kortingscodesites?

Kortingscodesites hebben de afgelopen paar jaar een grote groei doorgemaakt. Steeds meer webshops bieden kortingscodes, en consumenten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kenmerkend hiervoor is het besluit van SB Commerce, de partij die de e-commerce verzorgt voor onder andere TNT, Jamin, House of Shoes, iPod-gear en After Eden. SB Commerce kondigde eind vorige week aan de samenwerking met korting- en actiecode sites voor al haar webshops te beëindigen, en verzocht de betreffende site owners het promotiemateriaal van de gerelateerde shops van hun sites te verwijderen.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk zijn er meer webshops dan deze, maar gezien de discussie over het 'dubbel betalen' verwacht ik dat meer partijen het voorbeeld van SB Commerce zullen volgen. Als grotere webshop exploitanten als Coolblue, Create2fit en Fonq en bureaus als Conversive en Traffic4u deze beslissing ook zullen nemen dan krijgen de kortingscodesites het moeilijk. Ook bij Add to Friends kijken we steeds kritischer naar kortingscodesites: accepteren we deze nog voor onze klanten, zo ja welke sites voor welke klanten, onder welke voorwaarden, en hoe houden we dit 'ecosysteem' dan interessant voor alle partijen?

Als deze trend doorzet zullen kortingscodesites hier behoorlijk last van krijgen, en zal er een shake-out plaatsvinden. Alleen kwalitatieve kortingscodesites die méér bieden dan kortingscodes (bijvoorbeeld redactionele of user generated content) zullen dan overleven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in