ASN Bank maakt tv-commercial


De duurzame ASN Bank verschijnt vanaf vandaag voor het eerst met een commercial op televisie.
Want wat blijkt: veel mensen kennen de ASN Bank nog niet. Doelstelling is dan ook de naamsbekendbeid te vergroten en het imago te versterken. De afgelopen jaren zette ASN Bank hiervoor alleen online, print, radio en outdoor media in. Maar nu dus ook televisie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe spot zet de positieve en negatieve kanten van wat je met geld kunt doen naast elkaar. Zo wil de ASN Bank laten zien dat mensen met hun geld een keuze kunnen maken en dat zij met de keuze van hun bank direct invloed hebben op wat er met hun geld gebeurt:
De spot moet daarnaast laten zien welke keuzes de ASN Bank maakt. De ASN Bank investeert bijvoorbeeld niet in wapenindustrie en bedrijven die gebruik maken van kinderarbeid, maar wel in duurzame energie en eerlijke handel.
ASN maakt deel uit van SNS REAAL en is actief op het gebied van beleggen, sparen, betalingsverkeer en duurzame financieringen. De bank heeft meer dan 500.000 klanten en een totaal beheerd vermogen van ruim 8,8 miljard euro (30 juni 2010).
Bureau achter de spot is Team Bruns.
Micky Bakker van ASN Bank legt de keuzes uit qua mediaplanning: ‘We zijn 3 weken lang op televisie te zien. Onze kerndoelgroep is de groep ”Ster-mensen” die niet zo heel erg veel televisie kijken. Dus we zitten vooral op de zenders Nederland , 2, en 3. Maar voor het toegevoegde bereik zijn we ook te zien op RTL4 en 7. En voor het umfeld op Discovery, National Geographic en Animal Planet. We hebben diverse pakketten ingekocht. Bijvoorbeeld rond het 8 uur-journaal, maar ook Boer Zoekt Vrouw en De Wereld Draait Door. Daarnaast hebben we selectief ingekocht rond programma’s als Opium, Nieuwsuur en Pauw & Witteman. We hebben heel kritisch gekeken naar hoe we willen inzetten en rond welke programma’s we absoluut niet te zien zullen zijn.’
ASN vraagt op zijn blog Voordewereldvanmorgen.nl zijn klanten om hun mening over de commercial te geven. Bakker: 'Mocht uit de reacties blijken dat we bijvoorbeeld de website meer moeten promoten, dan zullen we dat aanpassen.’
De boodschap over geld is zeker sterk neergezet. Maar gaat het ASN ook lukken om de naamsbekendheid te vergroten? De naam zelf komt letterlijk pas aan het eind in beeld. En ik kan me nog onderzoek herinneren waaruit blijkt dat je dat beter niet kunt doen, als je wilt dat de naam beklijft.
Wat denken jullie?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid