Driekwart reizigers geeft NS 7 of hoger
De daling heeft voor een deel te maken met de winterperikelen op het spoor aan het begin en het einde van 2010, waardoor er minder treinen op tijd reden. Ook de staking onder het schoonmaakpersoneel zorgde voor lagere waardering. Dat meldde de NS maandag zelf.
De klanten blijven tevreden over de veiligheid op stations en in treinen. De NS zegt dat vooral de reisinformatie op stations en in treinen beter moet, in het bijzonder bij ernstige verstoringen. Verbetering van de reisinformatie is bij de NS een speerpunt voor de komende tijd. Samen met spoorbeheerder ProRail wordt daaraan gewerkt. De afgelopen tijd was er veel kritiek op NS en ProRail over de gebrekkige informatie bij grote verstoringen, deels veroorzaakt door het winterweer. Beide bedrijven beloofden onlangs tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer beterschap.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet lagere oordeel van de NS-klanten is vooral terug te zien in het onderdeel op tijd rijden. Dit oordeel daalde van 56 procent naar 52 procent in 2010. Ook iets lager is het oordeel over de klantgerichtheid van het personeel. De reizigers vinden ook de stations iets minder schoon, maar dat kwam door de staking van het schoonmaakpersoneel. Het oordeel voor de sociale veiligheid op stations en in treinen blijft hoog.
De NS verzamelt de gegevens in samenwerking met consumentenorganisaties en de overheid.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid