Overslaan en naar de inhoud gaan

Driekwart reizigers geeft NS 7 of hoger

Vorig jaar heeft 75 procent van de reizigers bij de Nederlandse Spoorwegen (NS) de dienstverlening gewaardeerd met een 7 of hoger. In 2009…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De daling heeft voor een deel te maken met de winterperikelen op het spoor aan het begin en het einde van 2010, waardoor er minder treinen op tijd reden. Ook de staking onder het schoonmaakpersoneel zorgde voor lagere waardering. Dat meldde de maandag zelf.

related partner content for mobile comes here

De klanten blijven tevreden over de veiligheid op stations en in treinen. De NS zegt dat vooral de reisinformatie op stations en in treinen beter moet, in het bijzonder bij ernstige verstoringen. Verbetering van de reisinformatie is bij de NS een speerpunt voor de komende tijd. Samen met spoorbeheerder ProRail wordt daaraan gewerkt. De afgelopen tijd was er veel kritiek op NS en ProRail over de gebrekkige informatie bij grote verstoringen, deels veroorzaakt door het winterweer. Beide bedrijven beloofden onlangs tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer beterschap.

Het lagere oordeel van de NS-klanten is vooral terug te zien in het onderdeel op tijd rijden. Dit oordeel daalde van 56 procent naar 52 procent in 2010. Ook iets lager is het oordeel over de klantgerichtheid van het personeel. De reizigers vinden ook de stations iets minder schoon, maar dat kwam door de staking van het schoonmaakpersoneel. Het oordeel voor de sociale veiligheid op stations en in treinen blijft hoog.

De NS verzamelt de gegevens in samenwerking met consumentenorganisaties en de overheid.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in