Overslaan en naar de inhoud gaan

JCDecaux verbaasd over ophef eigen billboardcampagne

JCDecaux ligt onder vuur met de eigen campagne met ‘nee/nee’-sticker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De outdoorexploitant plaatste onlangs een grote ‘nee/nee’-sticker op zijn billboards om adverteerders erop te wijzen dat buitenreclame bij uitstek een medium is waar de consument niet omheen kan. Maar volgens de Vereniging van Mail Distributie Bedrijven is de ‘nee/nee’- sticker juridisch beschermd en is er sprake van inbreuk op het merkenrecht.

related partner content for mobile comes here

Directeur Rene Witzel zegt ‘zeer verbaasd’ te zijn over de claim van de Vereniging van Mail Distributie Bedrijven, aangezien de sticker gratis wordt verstrekt door zowel de Rijksoverheid als diverse gemeenten en instellingen. 'Dit is duidelijk een ludieke campagne, die nu ineens tot een serieuze zaak verwordt. Als de ‘nee/nee’-sticker al een merk is, dan toch geen merk dat in beroep of bedrijf wordt gebruikt en waarmee economisch voordeel wordt beoogd. Wij denken ook niet dat er door onze campagne verwarringsgevaar bij het publiek ontstaat.'

Volgens Witzel blijkt maar weer eens temeer dat billboardcampagnes ‘meer dan gemiddeld’ goed worden bekeken. “Juist door hun opvallende plaatsing in de publieke ruimte en het feit dat iedereen voortdurend met deze uitingen wordt geconfronteerd, krijgen buitenreclamecampagnes automatisch meer aandacht dan andere reclame. Met als resultaat ook sneller een maatschappelijke reactie.' Hij noemt als voorbeelden de ‘Sint’-poster en de ‘Shameless’-campagne van Suit Supply.

heeft inmiddels contact gezocht met de Vereniging van Mail Distributie Bedrijven om de zaak te bespreken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in