Onderzoek frictie tussen IT en marketing
De frictie kan komen door problemen bij implementatie (21 procent), budgetproblemen (17 procent), verschillende prioriteiten (15 procent), of problemen bij de gekozen techniek en tools (13 procent).
Respondenten die last hebben van problemen, wijten dit het meeste aan fouten rond implementatie (23 procent zegt dit in Europa en rest van de wereld, 21 procent zegt dit in Noord-Amerika).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Noord-Amerikanen (12 procent) en Europeanen(14 procent) zeggen minder dan de rest van de wereld (21 procent) dat de problemen te wijten zijn aan de selectie van techniek of tools.
Als het gaat om problemen rond budget en de verschillende opvattingen over prioriteiten, zijn de percentages wereldwijd gelijk.
Betrokkenheid
77 procent van de respondenten erkent dat hun merk niet zo betrokken is als het zou moeten zijn. 57 procent erkent het probleem maar herkent de probleemgebieden en onderneemt inmiddels actie. 13 procent ziet het probleem maar heeft nog geen enkele actie ondernomen. 7 procent ziet grote problemen en weet ook niet waar te beginnen. Slechts 23 procent rapporteert volledige merkbetrokkenheid met consumenten
37 procent van de respondenten zegt dat alle marketingactiviteiten gemeten en geanalyseerd worden vanuit de doelstelling de bedrijfsresultaten te helpen. 6 procent geeft toe geen analytische competenties te hebben. De rest vindt dat de meetmethodes daarin zeker verbeterd kunnen worden, zo meet 29 procent alleen op basisniveau en probeert 28 procent de analyses te linken aan hun campagnes. Volgens de onderzoekers weet de meerderheid niet goed wat ze moet meten en analyseren, en hoe die informatie in te zetten in de praktijk.
Voor dit onderzoek werden 1462 marketingprofessionals ondervraagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid