Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek frictie tussen IT en marketing

Tweederde van de marketingprofessionals wereldwijd ziet problemen tussen IT en marketing. Verschillende redenen liggen daaraan ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De frictie kan komen door problemen bij implementatie (21 procent), budgetproblemen (17 procent), verschillende prioriteiten (15 procent), of problemen bij de gekozen techniek en tools (13 procent).

related partner content for mobile comes here

Respondenten die last hebben van problemen, wijten dit het meeste aan fouten rond implementatie (23 procent zegt dit in Europa en rest van de wereld, 21 procent zegt dit in Noord-Amerika).

Noord-Amerikanen (12 procent) en Europeanen(14 procent) zeggen minder dan de rest van de wereld (21 procent) dat de problemen te wijten zijn aan de selectie van techniek of tools.
Als het gaat om problemen rond budget en de verschillende opvattingen over prioriteiten, zijn de percentages wereldwijd gelijk.

Betrokkenheid
77 procent van de respondenten erkent dat hun merk niet zo betrokken is als het zou moeten zijn. 57 procent erkent het probleem maar herkent de probleemgebieden en onderneemt inmiddels actie. 13 procent ziet het probleem maar heeft nog geen enkele actie ondernomen. 7 procent ziet grote problemen en weet ook niet waar te beginnen. Slechts 23 procent rapporteert volledige merkbetrokkenheid met consumenten

37 procent van de respondenten zegt dat alle marketingactiviteiten gemeten en geanalyseerd worden vanuit de doelstelling de bedrijfsresultaten te helpen. 6 procent geeft toe geen analytische competenties te hebben. De rest vindt dat de meetmethodes daarin zeker verbeterd kunnen worden, zo meet 29 procent alleen op basisniveau en probeert 28 procent de analyses te linken aan hun campagnes. Volgens de onderzoekers weet de meerderheid niet goed wat ze moet meten en analyseren, en hoe die informatie in te zetten in de praktijk.

Voor dit werden 1462 marketingprofessionals ondervraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in