MMMA 2013 nominatie: Mobiele en tablet website de Bijenkorf


MobileMarketing.nl brengt alle nominaties onder de aandacht. De uitreiking van de awards vinden plaats tijdens Mobile Convention Amsterdam op 23 mei. Categorie:
Best Mobile Consumer Platform
Titel van project: Mobiele en tablet website de Bijenkorf en Tablet Assisted Sales
Bedrijf: Relephant
Opdrachtgever: De Bijenkorf
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Casebeschrijving:
De Bijenkorf zag het mobiele verkeer in 2011 explosief toenemen. Het viel op dat op tablets de gemiddelde basket value hoger was, maar de conversie lager. Daarom is een specifieke mobiele en tablet site ontwikkeld. Conversie verhoging + hogere basket waarde is immers dubbel winnen!
Voortvloeiend uit de omnichannelstrategie van de Bijenkorf ontwikkelde Relephant een nieuwe mobiele- en tablet site. Deze nieuwe webshop is in een volledig responsive ontwerp gegoten en daarmee geoptimaliseerd voor zowel tablet als mobiele telefoon. Bovendien is aan de webshop een nieuwe dienst gekoppeld; Tablet Assisted Sales (TAS). Deze dienst zorgt in de winkel voor een integratie van het online en offline kanaal door gebruik te maken van de mobiele webshop. De Bijenkorf is daarmee de eerste retailer in Nederland die het online kanaal direct inzet in de fysieke verkooplocatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid