Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingbeslissers verwachten budgetstijging in 2024

Marketingdirecteuren in Nederland en België willen komend jaar vooral investeren in e-mailmarketing.
Budgetten 2024
Budgetten 2024
© Shutterstock
Budgetten 2024
Budgetten 2024
© Shutterstock

Ondanks economische onzekerheid in Europa, verwacht meer dan de helft van de Nederlandse marketingbeslissers een stijging van hun budgetten in 2024. Dat blijkt althans uit onderzoek van Sapio Research voor Linehub.

related partner content for mobile comes here

Marketingdirecteuren in Nederland en België willen komend jaar vooral investeren in e-mailmarketing (10,1%), betaalde online advertenties (8,3%), en adverteren binnen zoekmachines (8,0%). Opvallend is de verschuiving naar duurzaamheid als hoofdboodschap in Nederlandse en Belgische campagnes, terwijl elders in Europa de focus meer ligt op de effectiviteit van producten of diensten.

Gevraagd naar de marketingdoelen van Nederlandse en Belgische topmarketeers, zegt 56 procent ‘het aantrekken van nieuwe klanten in bestaande markten’. Het ontwikkelen van de merkidentiteit wordt door 40 procent genoemd, het vergroten van merkbekendheid door 36 procent. In andere Europese landen staat het genereren van nieuwe klanten nog steeds op de eerste plaats (63 pct).

Meer bij Business Insider.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in