Live uit Cannes:RSI verschijnselen
Live vanuit Cannes: waar de zon altijd schijnt, slappe reclamelijven zich strak proberen te houden en de champagne uit de kranen drupt. Yeah right. Als jurylid maak je daar de eerste dagen in geval weinig van mee. Als het al bestaat..
Met 21 juryleden uit 19 landen in de Cyberjury hebben we ons vier dagen laten opsluiten om bijna 3000 inzendingen te bekijken. Vandaag proberen we de shortlist af te ronden en begint het leuke deel: discussies over wat wel en niet bekroningen mee naar huis krijgt.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe organisatie heeft ons op het hart gedrukt vooral geen inhoudelijke stukken te publiceren voordat de officiele berichten naar buiten komen, maar globale observaties mag vast wel:
In de automotive categorie: Laten we alsjeblieft ophouden met pronken met CGI Rommel. We willen echte auto's zien en ideeen?
Voor virale campagnes: de gepersonaliseerde filmpjes doen het goed, maar nadat je dertien keer je eigen hoofd op een poppetje hebt geplakt, word je wat cynisch.
Voor virale filmpjes: sex sells nog immer. Maar kunnen we iets anders gaan verzinnen?
En voor de banners geldt wat we al jaren zien langskomen: Anderhande exotische formaten, interstitials, overlays, site take-overs en andere varianten waar de gemiddelde bezoeker een teringhekel aan heeft. Slechts hier en daar echte vondsten, superideeen die binnen de normale banner formaten hun werk doen. Maar laten die nou weer voor producten zijn waarvan je denkt "welke prikkeldraad-fabrikant draait banner campagnes?" Kortom, kijken we hier naar scam?
Morgen meer. Dan hopelijk meer over wat de verschillende culturen hier waarderen...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid