Overslaan en naar de inhoud gaan

Live uit Cannes:RSI verschijnselen

Van gastblogger Sicco Beerda
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Live vanuit Cannes: waar de zon altijd schijnt, slappe reclamelijven zich strak proberen te houden en de champagne uit de kranen drupt. Yeah right. Als jurylid maak je daar de eerste dagen in geval weinig van mee. Als het al bestaat..

related partner content for mobile comes here

Met 21 juryleden uit 19 landen in de Cyberjury hebben we ons vier dagen laten opsluiten om bijna 3000 inzendingen te bekijken. Vandaag proberen we de shortlist af te ronden en begint het leuke deel: discussies over wat wel en niet bekroningen mee naar huis krijgt.

De organisatie heeft ons op het hart gedrukt vooral geen inhoudelijke stukken te publiceren voordat de officiele berichten naar buiten komen, maar globale observaties mag vast wel:

In de automotive categorie: Laten we alsjeblieft ophouden met pronken met CGI Rommel. We willen echte auto's zien en ideeen?

Voor virale campagnes: de gepersonaliseerde filmpjes doen het goed, maar nadat je dertien keer je eigen hoofd op een poppetje hebt geplakt, word je wat cynisch.

Voor virale filmpjes: sex sells nog immer. Maar kunnen we iets anders gaan verzinnen?

En voor de banners geldt wat we al jaren zien langskomen: Anderhande exotische formaten, interstitials, overlays, site take-overs en andere varianten waar de gemiddelde bezoeker een teringhekel aan heeft. Slechts hier en daar echte vondsten, superideeen die binnen de normale banner formaten hun werk doen. Maar laten die nou weer voor producten zijn waarvan je denkt "welke prikkeldraad-fabrikant draait banner campagnes?" Kortom, kijken we hier naar scam?

Morgen meer. Dan hopelijk meer over wat de verschillende culturen hier waarderen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in