Overslaan en naar de inhoud gaan

Mentos profiteert van grappige buzz

Met een jaarlijks advertentiebudget van 20 miljoen dollar ineens voor 10 miljoen dollar aan vrije reclame in de schoot geworpen krijgen?…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een jaarlijks advertentiebudget van 20 miljoen dollar ineens voor 10 miljoen dollar aan vrije reclame in de schoot geworpen krijgen? Het overkomt met de verspreiding van videofilmpjes. Coca-Cola, dat ook te zien is, is minder in haar nopjes.

related partner content for mobile comes here

(betaalde toegang) schrijft over een film van Fritz Grobe (37) en Stephen Voltz (48) van theatergroep Oddfellow in het Amerikaanse stadje Buckfield.

Doe een kwart Mentos snoepje in een beker Diet Coke en je krijgt een enorme spuitreactie. Maar neem 101 flessen Coke Diet en 523 Mentos snoepjes en je creëert een fontein.

U kunt het zien waar ook gevraagd wordt om de video te verspreiden. De marketingafdeling van Mentos vond al 800 plekken met het filmpje op internet. Het van oorsprong Nederlandse snoepje (Van Melle) krijgt prachtige gratis reclame.

Coca-Cola kan er niet om lachen, blijkt uit de reactie in de WSJ. Coke zegt dat het experiment niet bij het merk past. De marketingmanager die zulk zuur commentaar levert zou pardoes op straat gezet moeten worden. Toch?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in