Mentos profiteert van grappige buzz
Met een jaarlijks advertentiebudget van 20 miljoen dollar ineens voor 10 miljoen dollar aan vrije reclame in de schoot geworpen krijgen? Het overkomt Mentos met de verspreiding van videofilmpjes. Coca-Cola, dat ook te zien is, is minder in haar nopjes.
Wall Street Journal (betaalde toegang) schrijft over een film van Fritz Grobe (37) en Stephen Voltz (48) van theatergroep Oddfellow in het Amerikaanse stadje Buckfield.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDoe een kwart Mentos snoepje in een beker Diet Coke en je krijgt een enorme spuitreactie. Maar neem 101 flessen Coke Diet en 523 Mentos snoepjes en je creëert een fontein.
U kunt het zien op Eepybird.com waar ook gevraagd wordt om de video te verspreiden. De marketingafdeling van Mentos vond al 800 plekken met het filmpje op internet. Het van oorsprong Nederlandse snoepje (Van Melle) krijgt prachtige gratis reclame.
Coca-Cola kan er niet om lachen, blijkt uit de reactie in de WSJ. Coke zegt dat het experiment niet bij het merk past. De marketingmanager die zulk zuur commentaar levert zou pardoes op straat gezet moeten worden. Toch?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid