Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer of the Year 2006: Hans Hagenaars van de Postbank

De titel van Marketeer of the Year gaat dit jaar naar Hans Hagenaars, directielid van de Postbank.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de zesde keer dat de prijs is uitgereikt. Dit jaar waren, naast Hans Hagenaars, ook Sander van der Laan (directeur commercie van Albert Heijn) en Frank Weijers (directeur van Unilever Nederland home and personal care) genomineerd.

related partner content for mobile comes here

De jury schrijft in het rapport over winnaar Hans Hagenaars:

‘De jury vond de Postbank een uitstekend voorbeeld van een goede geïntegreerde aanpak. Er is een duidelijk herkenbaar merkbeeld neergezet. Hans Hagenaars getuigt daarbij van lef. Het merk is helemaal terug en manifesteert zich op alle fronten agressief. De bank groeit stevig, verdient ook veel geld, en trok de aandacht met tal van acties, zoals rond hypotheken en de postbankpas.’

‘In een conservatieve wereld zet Hagenaars een mooi marketingbedrijf neer, waar op non-conventionele wijze marketing wordt bedreven en uitgedragen. Hij kiest bewust voor een jong, professioneel en agressief team dat een eigen marketingstrategie kiest binnen de ING groep.’

Over genomineerde Sander van der Laan van Albert Heijn:

‘Van der Laan heeft naast de vergroting van het marktaandeel, daadwerkelijk nieuwe doelgroepen aangesproken. Ook de gewenste verandering van imago is uitstekend gelukt. Hij heeft een ommekeer in supermarktland teweeg gebracht. In een markt waar alle ogen op AH waren gericht toch de beslissing durven nemen om de strategie volledig te kantelen, op zowel communicatie-, pricing- als winkelbeleid, getuigt van lef.’

Over genomineerde Frank Weijers van Unilever Nederland:

‘Weijers heeft een bijzondere prestatie neergezet. Hij is verantwoordelijk voor de helft van de mediabestedingen van Unilever in Nederland, maar kiest niet voor de gebaande paden. In een markt met veel prijsdruk met echte innovaties komen is geen sinecure. Binnen de top20 van succesvolle introducties in personal care heeft Unilever nu toch 12 producten staan.’

De Marketeer of the Year-titel is een prijs die dit jaar voor de zesde keer wordt uitgereikt. De titel is voor de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. Nima, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing/ hebben de afgelopen maanden hun achterban opgeroepen marketeers te nomineren voor de prijs. Er zijn meer dan 15 namen ingediend met vaak overtuigende bewijsvoering. De jury heeft vervolgens een shortlist samengesteld, waarbij de belangrijkste criteria zijn: vernieuwing en effectiviteit. Vervolgens is de top3 om aanvullende informatie verzocht.

De jury bestaat uit de volgende personen: Suzanne Ekel (winnaar van de prijs in 2001 en ex-Monsterboard), Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en commercieel directeur Citroën), René Frijters (winnaar van de prijs in 2004 en directeur van Alex Beleggingsbank), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en ceo van Tom-Tom), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (bestuurslid Nima) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/).

Hans Hagenaars (44) studeerde bedrijfskunde aan de Nyenrode Business Universiteit en de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Daarna deed hij nog een Masters of Marketing aan de Tias Business School, en NIMA C. Van 1985 tot 1991 vervulde hij diverse marketingfuncties bij (toen nog) de ABN Bank. Na zes jaar werd hij gevraagd bij Royal Nederland, een verzekeringsmaatschappij uit Engeland die in Nederland voet aan de grond wilde krijgen. Acht jaar later, in 1999, werd hij gevraagd bij de Post-bank in het management team te komen. Sinds twee jaar is Hagenaars lid van de directie van de Postbank, en verantwoordelijk voor marketing.

Wil je de interviews met de winnaar en de twee genomineerden lezen? Neem dan een op het Tijdschrift voor Marketing. Nu extra voordelig: 40 euro korting!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in