Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladadvertentie moet domineren

Het tabloidformaat is in krantenland aan een razendsnelle opmars bezig. Hoog tijd om ook eens op een andere manier te kijken naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds jaar en dag wordt er, als het om reclame in dagbladen gaat, vooral gedacht in millimeters. Niet helemaal terecht, zo blijkt een onderzoek dat de Engelse krant The Guardian liet doen nadat het in september vorig jaar overstapte op tabloidformaat. Uit het onderzoek werd duidelijk dat hele pagina’s op tabloidformaat net zoveel impact hebben als op oud formaat.Een uitkomst die de opdrachtgever uiteraard goed uitkomt. Want dat betekent dat de afname van het aantal millimeters van een tabloidpagina niet hoeft te leiden tot een lager tarief. Maar het bleek ook dat bij kleinere advertenties vooral de mate van ‘paginadominantie’ belangrijk is. De ene advertentie trekt veel meer aandacht dan de andere. Dat hangt niet alleen af van de grootte, maar ook van factoren als kleur, het gebruik van wit etc. Reden te meer om extra creatieve energie te steken in krantenreclame.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in