Dagbladadvertentie moet domineren


Sinds jaar en dag wordt er, als het om reclame in dagbladen gaat, vooral gedacht in millimeters. Niet helemaal terecht, zo blijkt een onderzoek dat de Engelse krant The Guardian liet doen nadat het in september vorig jaar overstapte op tabloidformaat. Uit het onderzoek werd duidelijk dat hele pagina’s op tabloidformaat net zoveel impact hebben als op oud formaat.Een uitkomst die de opdrachtgever uiteraard goed uitkomt. Want dat betekent dat de afname van het aantal millimeters van een tabloidpagina niet hoeft te leiden tot een lager tarief. Maar het bleek ook dat bij kleinere advertenties vooral de mate van ‘paginadominantie’ belangrijk is. De ene advertentie trekt veel meer aandacht dan de andere. Dat hangt niet alleen af van de grootte, maar ook van factoren als kleur, het gebruik van wit etc. Reden te meer om extra creatieve energie te steken in krantenreclame.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid