Lay’s ‘Maak de Smaak’-finalisten bekend
8 maart begon de ‘Maak de Smaak’ actie van Lay’s. Nederlanders werden opgeroepen om zelf een nieuwe chipsmaak te verzinnen.
310.871 mensen stuurden zo’n 675.000 smaken in. Een jury onder leiding van Joop Braakhekke koos uit deze inzendingen drie finalisten. Dat zijn: ‘Mango Red Chilli’, ‘Patatje Joppie’ en ‘Nr.66 Babi Pangang’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe drie smaken liggen vanaf 4 oktober als ‘Limited Edition’ overal in de winkels. De Nederlandse consument mag bepalen welke smaak het lekkerste is.
Maar hij/zij kan vanaf nu al stemmen op de favoriet (zonder de chips dus eerst te hebben geproefd…) Stemmen gebeurt op www.Lays.nl of door de favoriete smaakcode (MRC, PJ of BP) te sms’en naar 4411. Stemmen kan tot en met 28 november 2010, zondag 12 december wordt de winnende smaak bekendgemaakt.
De winnende smaak zal vanaf begin 2011 voor maximaal een jaar als Limited Edition in de winkel liggen.
Patatje Joppie is van Peter Boogaard. Hij kwam op het idee voor deze smaak vanwege zijn vrouw die in haar zwangerschap een Patatje Joppie erg lekker vond.
Timo de Geus kwam met Babi Pangang op de proppen omdat de ouders van zijn vriendin een Chinees restaurant hebben en het populairste gerecht op de kaart nog altijd Babi Pangang is. Hij voegde ‘Nr. 66’ toe, want dit nummer hoort op veel menukaarten bij Babi Pangang.
Mango Red Chilli is verzonnen door Stefanie Schipper, een exotische chips-variant. Een combinatie van zoute chips, pittige chili en de zachtheid van mango.
De drie finalesmaken zullen als Lay’s Limited Edition zijn vanaf 4 oktober in 100-gramszakken te koop. Ze zijn herkenbaar aan de kleuren: groen voor Mango Red Chilli, geel voor Patatje Joppie en roze voor Nr. 66 Babi Pangang.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid