Overslaan en naar de inhoud gaan

Brandfuel24: 26 uur vol netwerken, treinen, competitie en inspiratie

Voor het Tijdschift voor Marketing was ik donderdag en vrijdag aanwezig bij Brandfuel24, een 26 uur (ondanks de naam die 24 uur doet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het Tijdschift voor Marketing was ik donderdag en vrijdag aanwezig bij , een 26 uur (ondanks de naam die 24 uur doet vermoeden) durend event rondom branding. Een exclusieve groep van marketeers die werkzaam zijn bij grote organisaties en bureaus begon donderdagmiddag op het centraal station van Amsterdam samen met mij aan een tweedaagse reis die ons met de Thalys naar Parijs bracht. Tijdens de reis waren er diverse theoretische en praktijkgerichte sprekers die hun licht op branding schenen.

Sprekers van onder andere Findus, Ditzo, Bugaboo, Futures Coaching en Bacardi hadden het over traditionele branding, maar ook over online branding en in mindere mate social media. Ondanks de overheersing van social media in de media en het marketinglandschap speelde het ‘slechts’ een relatief kleine rol binnen de presentaties.

In Parijs speelde we vervolgens een spel genaamd , waar we in groepjes een ‘uitgestorven’ merk nieuw leven moesten gaan inblazen met een verfrissende positionering en verfrissend product.

Al met al twee zeer inspirerende dagen vol merken, snelle treinen, netwerken en natuurlijk competitie (we blijven tenslotte marketeers). Een prima mix tussen theorie en praktijk. De komende dagen zal ik nog minimaal 2 van de lezingen inhoudelijk uitwerken, maar ik wil jullie ook nu natuurlijk niet zonder enkele ‘brandingwijsheden’ laten vertrekken:

(1) De historie van je bedrijf is enorm belangrijk voor je branding. Vooral mannen zijn gevoelig voor een lange en mooie historie.

(2) Je kunt in deze tijden van overvloed enkel nog boven de grijze massa uitsteken met authentieke producten die ‘anders’ zijn. Prima voorbeelden zijn (niet geheel toevallig) merken als Ditzo en Bugaboo.

(3) Merken worden niet langer gebouwd op basis van communicatie, maar op basis van relaties.

(4) Bij branding gaat het om de executie, hetgeen de klant ziet. Strategie die in de boardroom blijft wordt niet gezien!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in