Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen geld over voor reclamevrije tv

De helft van de Nederlanders die zich stoort aan tv-reclames wil niet betalen om er vanaf te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een internationaal onderzoek in opdracht van Intel, waarvoor ook Nederlanders werden ondervraagd. De helft van de Nederlandse respondenten zegt reclames echt hinderlijk te vinden, maar blijkt ook geen geld over te hebben om reclamevrij te kijken. Een derde wil daarvoor niet meer dan 2 euro per maand betalen, 14 procent niet meer dan 5 euro en 6 procent maximaal 10 euro per maand.

related partner content for mobile comes here

Ruim de helft van de Nederlandse kijkers vindt dat er te veel zenders zijn. De meeste kijkers (90 pct) kijken maar naar een paar zenders. Bijna de helft van de kijkers heeft behoefte aan een service met programma-aanbevelingen op basis van eerdere kijkvoorkeuren.

Bijna de helft (46 procent) van de groep 18 tot 34-jarigen wil overal en altijd tv kunnen kijken, vooral op de laptop. Onder 55-plussers wil maar 20 procent dat. Verder blijkt dat tv-kijken nog altijd een sociale activiteit is, maar in plaats van de volgende dag bij de koffieautomaat over de programma’s te praten, gaan consumenten steeds vaker meteen online (bijvoorbeeld via Twitter) om er met medekijkers over te chatten.

Bron: Bright/Marketing Online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in