Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Gelukkige mensen geven meer’

Gelukkige mensen geven eerder aan goede doelen dan rijke mensen. Dat blijkt uit de World Giving Index, een onderzoek naar liefdadigheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Australiërs en Nieuw-Zeelanders geven van alle mensen het meest. Nederland staat op de zevende plaats van gulle gevers.

related partner content for mobile comes here

In totaal deden 153 landen mee aan het onderzoek. Daarmee is 95 procent van de wereldbevolking in de World Giving Index vertegenwoordigd. Mensen werd gevraagd of zij in de afgelopen maand geld aan goede doelen hadden geven. Bovendien moesten zij op een schaal van een tot en met tien aangeven hoe gelukkig zij waren. Vervolgens werd het verband tussen liefdadigheid, welvaart en het geluk van de bevolking van de landen onderzocht. De rol van geluk bleek sterker dan die van rijkdom. Nederlanders gaven een rapportcijfer 7,6 voor hun geluk en ruim 77 procent van de ondervraagden zei de afgelopen maand geld te hebben geschonken aan een goed doel.

In het onderzoek werd niet alleen het geven van geld, maar ook vrijwilligerswerk en hulp aan vreemden meegerekend. Malta is het land met het grootste percentage gulle gevers (83 procent), inwoners van Turkmenistan staken de meeste tijd in vrijwilligerswerk (61 procent) en Liberianen helpen vreemden het meest (76 procent). (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in