Kunnen marketeers een verschil maken?
Ik werk als marketeer bij een grote organisatie waar maatschappelijk bewust ondernemen diep verankerd zit in alles wat we doen. Niet alleen kopen we duurzaam in, ook drinken we fairtrade koffie, printen we minder en recyclen papier, rijden we in elektrische auto's en kunnen werknemers ten alle tijden een leenfiets meenemen. Jaarlijks publiceren we een maatschappelijk plan waarin de projecten en prestaties waarmee wij invulling geven aan onze ambities op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen tot in detail zijn beschreven. Van een van deze projecten, de Dag van het Park, ben ik de kartrekker. Als initiator van deze dag willen we zichtbaar maken dat we als organisatie staan voor groen dichtbij.
Ik ben iemand die haar dingen doet met een hoge mate van overtuiging, plezier en gedrevenheid. Op een andere manier zaken willen doen en een steentje bij dragen aan een betere wereld. En mede daardoor voel ik me als een vis in het water binnen deze organisatie. Ik geloof ook dat bedrijven die topdown richtlijnen voor mvo inzetten en waar medewerkers dit niet als belangrijke intrinsieke drijfveer hebben, minder succesvol zullen zijn.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIedereen heeft een inspiratiebron. De tijd die ik in Johannesburg heb gewoond, de reizen naar Azie en Zuid-Amerika, zijn bepalend geweest. Als marketeer heb je wat mij betreft dan een ideale uitgangssituatie. Jij bent verantwoordelijk voor het waarde toevoegen aan een product of dienst die een behoefte bevredigt. Met het inspelen op behoeftes gaat het erom dat je relevant bent. Dit onderscheidende vermogen verwijst in onze wereld meer en meer naar authenticiteit. Hopelijk is het over een tijdje niet meer de vraag of je als bedrijf authentiek bent, daadwerkelijk waarde toevoegt aan producten/diensten, maar hoe je dit doet. En varen niet alleen organisaties goed bij de verkoop van producten/diensten, maar wordt er ook rekening gehouden met het milieu en vloeit er een stuk van het behaalde rendement terug de maatschappij in.
Onder NIMA vlag zijn we met een aantal marketeers een beweging (event, onderzoek, publicaties, educatieprogramma) gestart voor de nieuwe marketeer. Marketing, innovatie en duurzaamheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Via deze blog willen we in de aanloop naar het event New Buzz interviews posten, maar ook mensen uitnodigen ons te laten weten welke vraag hen het meeste bezig houdt. Ook zijn we op zoek naar inspirerende mensen. Voel je je geroepen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid