Overslaan en naar de inhoud gaan

Kunnen marketeers een verschil maken?

Ik werk als marketeer bij een grote organisatie waar maatschappelijk bewust ondernemen diep verankerd zit in alles wat we doen. Niet alleen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik werk als marketeer bij een grote organisatie waar maatschappelijk bewust ondernemen diep verankerd zit in alles wat we doen. Niet alleen kopen we duurzaam in, ook drinken we fairtrade koffie, printen we minder en recyclen papier, rijden we in elektrische auto's en kunnen werknemers ten alle tijden een leenfiets meenemen. Jaarlijks publiceren we een maatschappelijk plan waarin de projecten en prestaties waarmee wij invulling geven aan onze ambities op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen tot in detail zijn beschreven. Van een van deze projecten, de Dag van het Park, ben ik de kartrekker. Als initiator van deze dag willen we zichtbaar maken dat we als organisatie staan voor groen dichtbij.

related partner content for mobile comes here

Ik ben iemand die haar dingen doet met een hoge mate van overtuiging, plezier en gedrevenheid. Op een andere manier zaken willen doen en een steentje bij dragen aan een betere wereld. En mede daardoor voel ik me als een vis in het water binnen deze organisatie. Ik geloof ook dat bedrijven die topdown richtlijnen voor mvo inzetten en waar medewerkers dit niet als belangrijke intrinsieke drijfveer hebben, minder succesvol zullen zijn.

Iedereen heeft een inspiratiebron. De tijd die ik in Johannesburg heb gewoond, de reizen naar Azie en Zuid-Amerika, zijn bepalend geweest. Als marketeer heb je wat mij betreft dan een ideale uitgangssituatie. Jij bent verantwoordelijk voor het waarde toevoegen aan een product of dienst die een behoefte bevredigt. Met het inspelen op behoeftes gaat het erom dat je relevant bent. Dit onderscheidende vermogen verwijst in onze wereld meer en meer naar authenticiteit. Hopelijk is het over een tijdje niet meer de vraag of je als bedrijf authentiek bent, daadwerkelijk waarde toevoegt aan producten/diensten, maar hoe je dit doet. En varen niet alleen organisaties goed bij de verkoop van producten/diensten, maar wordt er ook rekening gehouden met het milieu en vloeit er een stuk van het behaalde rendement terug de maatschappij in.

Onder NIMA vlag zijn we met een aantal marketeers een beweging (event, onderzoek, publicaties, educatieprogramma) gestart voor de nieuwe marketeer. Marketing, innovatie en duurzaamheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Via deze blog willen we in de aanloop naar het event New Buzz interviews posten, maar ook mensen uitnodigen ons te laten weten welke vraag hen het meeste bezig houdt. Ook zijn we op zoek naar inspirerende mensen. Voel je je geroepen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in