Klachtenregen over dode duif in Versatel-spot
De Reclame Code Commissie heeft besloten twee klachten in behandeling te nemen. Versatel is niet van plan de commercial van de buis te halen. Bij de Dierenbescherming kwamen in een week 150 klachten binnen. Kijkers reageren volgens de Dierenbescherming geschokt en geërgerd. Een woordvoerder van de Dierenbescherming noemt de reclame ‘smakeloos'.
De Reclame Code Commissie ontving zeven klachten met vrijwel gelijke strekking. ‘Het gaat te ver', lichtte een woordvoerder de aard van de meldingen toe. Versatel heeft de Dierenbescherming enkele weken geleden op de hoogte gebracht van het spotje. Het bedrijf benadrukt dat de dood van de duif in scène is gezet. In werkelijkheid vloog de vogel het raam uit. Het dier dat dood neervalt, leefde al niet meer en is niet doodgemaakt voor de commercial.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok bij het bedrijf zijn e-mailtjes en telefoontjes binnengekomen, bevestigde een woordvoerder van Versatel. Deze meldt ook dat de commercial ‘grappig is bedoeld'.
De Reclame Code Commissie behandelt de zaak op 8 februari.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid