Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachtenregen over dode duif in Versatel-spot

De Reclame Code Commissie en de Dierenbescherming hebben veel klachten ontvangen over een spotje van telecombedrijf Versatel. In het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reclame Code Commissie heeft besloten twee klachten in behandeling te nemen. Versatel is niet van plan de commercial van de buis te halen. Bij de Dierenbescherming kwamen in een week 150 klachten binnen. Kijkers reageren volgens de Dierenbescherming geschokt en geërgerd. Een woordvoerder van de Dierenbescherming noemt de reclame ‘smakeloos'.

related partner content for mobile comes here

De Reclame Code Commissie ontving zeven klachten met vrijwel gelijke strekking. ‘Het gaat te ver', lichtte een woordvoerder de aard van de meldingen toe. Versatel heeft de Dierenbescherming enkele weken geleden op de hoogte gebracht van het spotje. Het bedrijf benadrukt dat de dood van de duif in scène is gezet. In werkelijkheid vloog de vogel het raam uit. Het dier dat dood neervalt, leefde al niet meer en is niet doodgemaakt voor de commercial.

Ook bij het bedrijf zijn e-mailtjes en telefoontjes binnengekomen, bevestigde een woordvoerder van Versatel. Deze meldt ook dat de commercial ‘grappig is bedoeld'.

De Reclame Code Commissie behandelt de zaak op 8 februari.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in