In Memoriam: Ingrid Stumpel, mediavakvrouw pur-sang
De laatste jaren van haar werkzame leven had ze zich gevestigd als zelfstandig adviseur. In de jaren daarvoor was zij mediamanager bij ING Bank.Tot zij in 2005 overstapte naar adverteerderszijde beleefde Ingrid vijf intensieve en gedenkwaardige jaren als Senior Media Specialist bij BVA bond van adverteerders.
Ingrid trad in 2000 in dienst bij BVA, toen Associatie Nederlandse Adverteerders. Haar taken waren in eerste instantie gericht op de totstandkoming en uitbouw van de JIC’s (Joint Industry Committees (JIC’s) waarin adverteerders, mediabureaus en media-exploitanten gezamenlijk opdracht geven tot mediabereiksonderzoek. Eén van de succesvolle voorbeelden van een dergelijk JIC is Stichting KijkOnderzoek.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Ook was ze nauw betrokken bij het kijkonderzoek ‘Schokkend nieuws voor de buis, 80 procent van de tv kijkers zapt reclame weg’, dat in 2005 voor flinke opschudding in de mediawereld zorgde.
Ingrid heeft haar sporen ruim verdiend in diverse disciplines binnen het medialandschap. Voorafgaand aan BVA werkte zij vier jaar als Hoofd Marketing bij Het Financieele Dagblad. Zij was daar verantwoordelijk voor de lezers- en advertentiemarkt, onderzoek en de communicatie/PR.
Daarvoor had Ingrid ook de mediabureauwereld leren kennen als Account Director bij Initiative Media en eerder als Marketing Services Manager bij Insight Media. In het begin van haar carrière werkte zij bij verschillende reclamebureaus zoals FHV/BBDO, Publicis en DMB&B waar zij diverse mediafuncties vervulde.
Ingrid is 66 jaar geworden.
BVA, bond van adverteerders
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid