Overslaan en naar de inhoud gaan

In Memoriam: Ingrid Stumpel, mediavakvrouw pur-sang

Helaas kwam het droeve bericht ons ter ore dat onze oud-collega Ingrid Stumpel donderdag 6 juni jl. veel te vroeg is overleden. We…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste jaren van haar werkzame leven had ze zich gevestigd als zelfstandig adviseur. In de jaren daarvoor was zij mediamanager bij ING Bank.Tot zij in 2005 overstapte naar adverteerderszijde beleefde Ingrid vijf intensieve en gedenkwaardige jaren als Senior Media Specialist bij BVA bond van adverteerders.

related partner content for mobile comes here

Ingrid trad in 2000 in dienst bij BVA, toen Associatie Nederlandse Adverteerders. Haar taken waren in eerste instantie gericht op de totstandkoming en uitbouw van de JIC’s (Joint Industry Committees (JIC’s) waarin adverteerders, mediabureaus en media-exploitanten gezamenlijk opdracht geven tot mediabereiksonderzoek. Eén van de succesvolle voorbeelden van een dergelijk JIC is Stichting KijkOnderzoek.

Ook was ze nauw betrokken bij het kijkonderzoek ‘Schokkend nieuws voor de buis, 80 procent van de tv kijkers zapt reclame weg’, dat in 2005 voor flinke opschudding in de mediawereld zorgde.
Ingrid heeft haar sporen ruim verdiend in diverse disciplines binnen het medialandschap. Voorafgaand aan BVA werkte zij vier jaar als Hoofd Marketing bij Het Financieele Dagblad. Zij was daar verantwoordelijk voor de lezers- en advertentiemarkt, onderzoek en de communicatie/PR.

Daarvoor had Ingrid ook de mediabureauwereld leren kennen als Account Director bij Initiative Media en eerder als Marketing Services Manager bij Insight Media. In het begin van haar carrière werkte zij bij verschillende reclamebureaus zoals FHV/BBDO, Publicis en DMB&B waar zij diverse mediafuncties vervulde.

Ingrid is 66 jaar geworden.

BVA, bond van adverteerders

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in