Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook gaat advertentiemogelijkheden versimpelen

Facebook heeft aangekondigd zijn advertentieproducten te gaan versimpelen. Aan het einde van het jaar moet het aantal opties gehalveerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook heeft zijn advertentieproducten te gaan versimpelen. Aan het einde van het jaar moet het aantal opties gehalveerd zijn.

related partner content for mobile comes here

Foto: De advertenties moeten consistenter worden

Facebook biedt op dit moment 27 verschillende advertentiemogelijkheden aan. Daarvan wil het minstens dertien elimineren. Het sociale netwerk maakt deze beslissing op basis van de feedback die het van marketeers heeft ontvangen. Daaruit bleek dat de mogelijkheden te ingewikkeld zijn en teveel op elkaar lijken.

Zo kunnen marketeers een meerkeuzevraag stellen, maar ook een vraag stellen bij een foto. Exit optie meerkeuzevraag, aldus Facebook. Ook de mogelijkheid om met een aanbieding te adverteren bleek minder effectief te zijn dan een directe link naar de webshop van een merk, waarmee de aanbieding ook kan worden gecommuniceerd. Daarnaast worden alle advertenties vanaf het najaar voorzien van sociale context, zodat speciale sponsored stories niet meer nodig zijn.

Ten slotte wil Facebook de advertenties consistenter maken en minder formaten aanbieden. Dit zou het makkelijker moeten maken voor adverteerders die meerdere campagnes willen uitrollen of willen uitproberen welke creatie het beste resultaat behaalt. Met deze verandering wil Facebook eind juni al starten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in