Overslaan en naar de inhoud gaan

(Top of Flop) Samenkomen - Coca-Cola

In april kwam Coca-Cola met een spraakmakende nieuwe commercial van twee minuten met daarin een verhaal over de maatschappelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Coca-Cola wil een sterke en gezonde samenleving en draagt daar op verschillende manieren aan bij. Een issue in deze tijd is obesitas. Coca-Cola zegt dit probleem te lijf te gaan door het terugdringen van het aantal calorieën in haar frisdranken en het stimuleren van sport en beweging.

related partner content for mobile comes here

De sport scoort uitstekend in het door MarketResponse gehanteerde add+impact-model*.

De spot heeft een hoge attentiewaarde. Veel consumenten spelen terug dat ze de spot lang vinden, maar dit is voor de meesten niet storend. Ze vinden het een opvallende spot, vanwege de lengte en de boodschap maar een zeer ruime meerderheid is positief. Er zijn ook negatieve geluiden. De kleine groep consumenten vindt ’m overdreven, er zijn ook consumenten die roepen dat het beter is helemaal geen frisdrank te drinken.

Versterkt de band met merk
De commercial is ook zonder meer in staat om de band van Nederlandse consumenten met de merken van Coca-Cola te versterken. De test toont aan de consumenten de boodschap relevant vinden. Consumenten zijn er ook in meerderheid van overtuigd dat Coca-Cola op een oprechte manier aandacht vraagt voor het probleem van obesitas en zich ook oprecht inspant om bij te dragen aan het beteugelen van dit probleem. Dit alles heeft een positief effect op de merkperceptie en de merkbinding.

Wouter Jacobs is senior research consultant bij MarketResponse

* Zie de hele Top of Flop met uitleg van de methodiek in Tijdschrift voor Marketing nummer 6

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in