Overslaan en naar de inhoud gaan

In de nieuwe 360-campagne van Lidl draait alles om de prijs (en een oorwurm)

Alfred, het nieuwe bureau van Lidl, ontwikkelde de 'Lidl Deals'-campagne.
lidl
Het nieuwe 'visual device' van Lidl.
lidl
Het nieuwe 'visual device' van Lidl.

Lidl lanceert een nieuwe grootschalige campagne genaamd 'Lidl Deals' waarin de volledige focus op prijsmarketing ligt. Het betreft de eerste campagne van de hand van Alfred, het nieuwe reclamebureau van de discounter. Dit bureau won het gewilde account vorig najaar na een langlopende pitch

related partner content for mobile comes here

Met de campagne neemt Lidl (440 winkels in Nederland) voorgoed afscheid van de 'Lidl-flat' van de hand van Joe Public, het vorige bureau van de super. 

Prijs

De campagne gaat samen met de pay-off 'Nu nóg meer Lidl voor je geld'. Het mag duidelijk zijn dat de supermarktketen de lage prijzen die het heeft te bieden voor de bühne wil brengen. 

Laura Klaver, head of marketing: 'Prijs is een belangrijke waarde voor Lidl, daarom starten we met een prijspromo-concept binnen de campagne. We hadden altijd al lage prijzen, maar tijdens de prijscampagne zijn de prijzen nóg lager.' Het betreft tevens de eerste grote campagne van Lidl met Klaver aan het marketingroer; zij nam vorig jaar het stokje over van Jorieke de Vries (die nu weer bij Jumbo zit).

De nieuwe Lidl-campagne wordt landelijk uitgerold op televisie, radio, online, print, outdoor, social media en de winkelvloer. Alles vanuit een herkenbaar 'visual device', aldus Lidl, namelijk een gele prijssticker met Lidl Deals

Oorwurm

Jeroen van de Sande en Rogier Mahieu zijn binnen Alfred eindverantwoordelijk voor het Lidl-merk. Van de Sande: 'Aan het visual device hebben we een oorwurm toegevoegd: een Nederlandse versie van het nummer Thrift shop van Macklemore. Het nummer gaat over de vraag: waarom zou ik veel geld uitgeven aan te dure merken? Het is veel leuker om het systeem te hacken en mínder geld uit te geven. Dat was altijd al zo bij Lidl, maar tijdens de Lidl Deals helemaal.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in