Overslaan en naar de inhoud gaan

Hooghoudt volgt hard seltzers-trend

De Nederlandse familiedistilleerderij introduceert onder eigen merk een lijn van hard seltzers.
Hooghoudt hard seltzers
Hooghoudt hard seltzers
Hooghoudt hard seltzers
Hooghoudt hard seltzers

Jeneverproducent Hooghoudt lanceert onder eigen merk een lijn van hard seltzers. Het claimt dat als eerste Nederlandse familiedistilleerderij te doen. Daarmee haakt het bedrijf in op de trend van het bruisende en alcoholhoudende drankje die is overgewaaid vanuit de Verenigde Staten waar het in korte tijd zeer populair is geworden.

related partner content for mobile comes here

Hooghoudt zegt het wel anders te gaan dan anderen: 'Waar hard seltzers in bijna alle gevallen op basis van eenvoudige gefermenteerde maïs of rijst worden gemaakt, maken wij de hard seltzers met hoogwaardige kopergestookte "Holland Gin" (zo noemt Hooghoudt één van zijn jenevers, red.), die gecombineerd wordt met de smaak van écht gedistilleerd fruit en botanicals. Het uitgangspunt hierbij was de smaak van de Nederlandse consument, deze is - zo weten wij na 132 jaar - beduidend anders dan bijvoorbeeld die in de Verenigde Staten.'

Lees hier een recent interview met directeur marketing Martijn Keesmaat over de plannen van Hooghoudt om de wereld te veroveren.

Veeg uit de pan

Hooghoudt kan het niet laten om concurrerende seltzers een veeg uit de pan te geven. 'Waar de buitenlandse hard seltzers zich kenmerken door een harde, vaak eenvoudige smaak met veel koolzuur, kiezen wij juist voor zachtere, échte smaken. Hierdoor wordt de Hard Seltzer fris en toegankelijk, maar wel wat minder zoet en je proeft de complexiteit van echt fruit en botanicals.

Hooghoudt start met de smaken Strawberry & Basil, Mango & Chili en Watermelon & Mint. Ze zijn eerst verkrijgbaar bij 50 'geselecteerde horecazaken', daarna volgt de uitrol naar retail en slijters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in