Overslaan en naar de inhoud gaan

Google zet mobiel centraal met Getmo website

De hype rondom mobiel lijkt net zo groot als de hype aan het begin van het internet tijdperk. Toen moest ieder bedrijf en ieder merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hype rondom mobiel lijkt net zo groot als de hype aan het begin van het internet tijdperk. Toen moest ieder bedrijf en ieder merk z.s.m. zijn eigen website. Nu moeten we allemaal mobiel. En terecht als je cijfers op een rij zet die je op de zeer uitgebreide tegenkomt. Nu word je als het over mobiel gaat, meteen overspoeld met cijfers. Maar gelukkig gaat deze site een stuk verder. Erg leuk is de ‘getmometer’. Daarin zet je de url van een website en zie in je direct hoe het mobiel werkt (of niet!). Zo werd (zie visual) pijnlijk duidelijk dat mijn eigen site niet zeer mobiel vriendelijk is (lees: niet deugt).

related partner content for mobile comes here

Zeker voor marketeers en communicatiespecialisten die zich nog niet zo in mobiel verdiept hebben, geeft de site een heel snel beeld ‘hoe het zou moeten’. De site beval Nederlandse voorbeelden die dat direct zichtbaar maken. Ook kun je gidsen downloaden, speciaal toegespitst om je eigen situatie (bureau, adverteerder, uitgever) – daarin vind je tips en trick over mobiel en de stappen die je moeten zetten ‘to get mo’. Voor de sceptici toch wat cijfers op een rij (uit zeer recent NL onderzoek van Google). Zo’n 43% van de Nederlanders heeft inmiddels een Smartphone.

Daarvan doet 17% (nog een kleine groep, maar toch) liever z’n televisie de deur uit dan z’n mobiel.

Bijna de helft gebruikt z’n smartphone iedere dag voor het uitvoeren van zoekopdrachten. Daarvan zoekt 78% naar lokale informatie en doet daar ook wat mee: 26% belt een bedrijf, 40% gaat naar de website en 19% doet zelfs een aankoop. Ik ben ervan overtuigd dat de smartphone een steeds centralere rol zal gaan spelen in het gehele aankoop –en aankoopbeslissingsproces. Nu al zegt het onderzoek neemt 11% z’n telefoon bewust mee om in de winkel nog een prijsvergelijking te kunnen uitvoeren. En dat terwijl deze hele ontwikkeling eigenlijk nog maar net is begonnen.

Jose Evers
Strategy Partner XXS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in